کد خبر : 7967
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۳
90 views

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

امسال 26 میلیارد تومان برای پروژه‌های بیمه سلامت هزینه می‌شود/بیمه رایگان 167 هزار قشر آسیب‌پذیر در مازندران

امسال 26 میلیارد تومان برای پروژه‌های بیمه سلامت هزینه می‌شود/بیمه رایگان 167 هزار قشر آسیب‌پذیر در مازندران
میرزایی با اشاره به هزینه 26 میلیاردی بیمه سلامت برای پروژه‌های در دست اجرا طی سال‌جاری، گفت: از اقدامات برجسته انجام شده پوشش بیمه‌ای رایگان ۱۶۷ هزار نفر اقشار آسیب‌پذیر مازندران طی هشت ماه گذشته است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد میرزایی پیش از ظهر امروز،  در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت و ارائه گزارش عملکرد اداره کل بیمه سلامت مازندران طی عمر یکساله دولت سیزدهم برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت، 80 درصد از بیمه شدگان آن  رایگان هستند و پولی بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: از جمعیت سه میلیون و 500 هزار نفری مازندران، یک میلیون و 610 هزار نفر معادل 46 درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با اشاره به اجرای طرح بیمه‌گری یا پوشش همگانی، خاطرنشان کرد: از زمستان سال گذشته تا امروز و در راستای طرح بیمه‌گری رایگان، ۱۶۷ هزار نفر بیمه پایه رایگان شدند.

این مسئول با بیان اینکه هر فردی در استان که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست متعلق به ما است و تکلیف داریم که خدمات بستری و سرپایی او را انجام دهیم؛ ادامه داد: هر فردی بیمه ندارد با مراجعه با دفاتر پیشخوان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

میرزایی با این توضیح که درمان زوجین نابارور از الویت‌های دولت سیزدهم است؛ بیان کرد: متاسفانه استان مازندران دومین استان کشور در نرخ پایین رشدجمعیت قرار دارد و طرح درمان زوجین نابارور در استان در حال اجرا است که هم اکنون تعداد زوج‌های ناباور در استان ۱۲۰ الی ۱۵۰ هزار زوج نابارور است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران دو مرکز دولتی  بیمارستان فاطمه زهرا(س) بابل و بیمارستان امام خمینی (ره) ساری طرف قرارداد بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور هستند؛ عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز را در بهشهر و یک مرکز را در نوشهر در حال فعال کردن است که تا 4 ماه آینده، چهار مرکز دولتی طرف قرارداد بیمه خواهیم داشت.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، گفت: چهار مرکز خصوصی درمان باروری بابل کلینیک و مراکز ناباروری مادر،  حضرت مریم و ام‌البنبن ساری در استان داریم که هم اکنون طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند و با توجخ به هزینه‌های هنگفت درمانی برای زوج‌ها، جلسات متعددی را با این مراکز برگزار کردیم.

این مسئول اعلام کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه و جلسات برگزار شده، مقرر شد از ۱۶  شهریور با بخش خصوصی قرارداد ببندیم تا در حوزه ناباروری شاهد اقدام موثری در استان باشیم.

میرزایی با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی بیمه، پوشش بیمه‌ای داروها از 12 قلم به 56 قلم و تجهیزات مصرفی از 6 قلم به 36 قلم افزایش پیدا کرد؛ مطرح کرد: بیمه سلامت در درمان زوجین نابارور استان، تعهد بیمه‌ای 90 درصد در مراکز دولتی را پرداخت می‌کند و بنا است تا تعهد بیمه‌ای 70 درصد تعرفه بخش خصوصی نیز از سوی دولت به زودی به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: پارسال کل هزینه درمان ما یک هزار و 200 میلیارد تومان بود که پیش بینی ما برای امسال بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با بیان اینکه با اجرای «طرح دارویاری» پس از حذف ارز ترجیحی دارو، هزینه‌های پرداختی ما در این بخش به دو برابر رسید؛ افزود: ۶۳۸ داروخانه در استان مازندران داریم و در طرح دارویاری با ما مشارکت دارند.

این مسئول اذعان کرد: درمان بیماران معتاد نیز در دستور کار ما قرار دارد که ماهانه حدود 500 میلیون تومان و  سالانه حدود 6 میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌کنیم.

میرزایی عنوان کرد: در بحث بیماران نادر، خاص و صعب‌العلاج نیز طرح خوبی در دست برنامه‌ریزی است تا از دغدغه و گرفتاری این بیماران کاسته شود.

وی اعلام کرد: نسخه نویسی الکترونیک در استان به یک روند مطلوب و کامل رسیده و روزانه ۱۵ هزار نسخه الکترونیک در استان صادر می‌شود؛ البته وجود برخی از مشکلات و چالش‌ها را در این بخش منکر نمی‌شویم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، گفت: در خصوص پروژه‌های انجام شده، گفت: بازسازی ساختمان واحدهای آموزشی و اداری در ۱۰ شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان انجام و به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول افزود: ساختمان بیمه سلامت فریدونکنار در سال گذشته افتتاح شد و در گلوگاه نیز ساختمان بیمه سلامت در روز شنبه 5 شهریور در هفته دولت به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی تشریح کرد: در شهرستان نکا بنا است تا یک ساختمان خریداری کنیم و در بابلسر نیز ساختمان اداری در فضایی 220 متری با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان تا یک‌سال آینده احداثد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به هزینه 26 میلیاردی بیمه سلامت برای پروژه‌های در دست اجرا طی سال 1401، متذکر شد: طی سال‌جاری، میزان پروژه‌های احداثی 14 میلیارد تومان و پروژه‌های بازسازی و نوسازی 12 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.