کد خبر : 8046
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
196 views

در چهارمین روز از هفته دولت انجام گرفت؛

افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان

افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، عصر امروز شنبه 5 شهریورماه، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با حضور استاندار مازندران، مدیران و مقامات استانی و شهرستانی، فرماندار، امام جمعه و شهردار آمل، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، عصر امروز شنبه 5 شهریورماه، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با حضور استاندار مازندران، مدیران و مقامات استانی و شهرستانی، فرماندار، امام جمعه و شهردار آمل، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح که از اسفندماه سال 1396 ساخت آن آغاز شده بود، در پنجمین روز از شهریور ماه سال 1401 همزمان با هفته دولت، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طول این پل روگذر، ۴.۵ کیلومتر است که برای ساخت آن، اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از بودجه ملی هزینه شده است.

این پروژه با برآورد ۲۲ هزار متر مربع مساحت، شامل چهار دور برگردان، لاین تندرو و کندرو و نیز  اجرای دو هزار و ۵۰۰ متر سنگ جدول است که در کنار اجرای این طرح، ساماندهی ورودی ترمینال فیروزی، جانمایی و نصب سازه ایستگاه پلیس راهور، ساماندهی ایستگاه تاکسی و اصلاح شیب‌ها جهت ساماندهی آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار گرفت.

تقاطع غیرهمسطح هزارسنگر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی و ملی درحالی ششمین سال ساخت خود را در میدان هزارسنگر در ورودی شهر آمل پشت سر گذارند که امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و در یکسالگی دولت سیزدهم، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل علاوه بر اینکه راه ارتباطی پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان مازندران است، بلکه بر سر اصلی‌ترین مسیر مواصلاتی و ترانزیتی جغرافیای مرکزی استان محسوب می‌شود که حتی در ایام عادی و غیر تعطیل نیز میزبان تردد ده‌ها هزار خودرو از جمله خودروهای سنگین است.

تقاطع در ميدان هزارسنگر در ورودی شهر آمل از مسير جاده پرتردد به بابل واقع شده و محل تجميع ترافيک ورودی از شرق مازندران به سمت جاده هراز و ساحل دريای خزر در محمودآباد است که ترافيک اين مسيرها به سمت شرق و غرب استان هم از اين ميدان خارج می‌شود.

شایان ذکر استاندار مازندران در سفر یکروز خود به آمل به مناسبت هفته دولت بنا است تا در آئین آغاز عملیات تجمیعی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در یان شهرستان نیز شرکت کند.

این پروژه ملی از 15 اسفندماه سال 96 با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز و تعهد ساخت و تحویل آن نیز  3 سال تعیین شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.