کد خبر : 8266
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
119 views

استاندار مازندران:

مسؤولان در ارتکاب تخلفات زمین‌خواری چشم‌پوشی نکنند/ تصمیمات نباید جلوی رونق اقتصاد روستا را بگیرد

مسؤولان در ارتکاب تخلفات زمین‌خواری چشم‌پوشی نکنند/ تصمیمات نباید جلوی رونق اقتصاد روستا را بگیرد
استاندار مازندران با بیان اینکه علت فراوانی کوه‌خواری و جنگل‌خواری در استان رها کردن برخی از پرونده‌ها در جلسات تخصصی است، گفت: مسؤولان نباید در ارتکاب هر تخلفات زمین‌خواری چشم پوشی کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی درباره اجرای طرح هادی روستایی، اظهار کرد: توسعه روستایی باعث آبادی و مهاجرت معکوس به این مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت روستاهای ما آماده فعالیت و تولید هستند، افزود: در بسیاری از روستاهای کوهستانی مازندران سازمان جها کشاورزی حضور ندارد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه لازم است امنیت اجتماعی در روستاها شکل بگیرد، تصریح کرد: برای به صفر رسیدن برخی پرونده‌ها باید جلسات مستمر برگزار شود تا خدمات لازم به روستاییان ارائه شود.

وی با بیان اینکه علت فراوانی کوه‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران رها کردن برخی از پرونده‌ها در جلسات تخصصی است، گفت: نباید در ارتکاب هر تخلف چشم‌پوشی کنیم.

حسینی‌پور متذکر شد: در جلسات تخصصی برخی تخلفات به قانون تبدیل می‌شود؛ لازم است اعضای کارگروه بدانند هر شخص حقیقی و حقوقی تخلف کرد تخلفات اعلام و متخلف معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران زمین‌خواری به بحران تبدیل شده است، افزود: لازم است به طور رسمی متخلفان به بازرسی استان معرفی و پرونده‌ها در مجامع قضایی بررسی شود‌.

استاندار مازندران خواستار برگزاری جلسه کمیته فنی شد، گفت: برای جلوگیری از تخلفات و ایراد در تصمیم‌گیری‌ها لازم است نظر شخصی فرمانداران بررسی شود.

وی با اعلام اینکه در تقویت اقتصاد روستا سیاست کاهش اراضی روستاییان در بافت را نمی‌پذیریم، یادآور شد: در مازندران با حجم بالای پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی مواجه هستیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: اراضی که هر ساله زیر کشت محصولات کشاورزی است باید کاربری آن تثبیت شود اما تکلیف اراضی موجود در بافت باید مشخص شود.

وی افزود: برخی تصمیمات نباید جلوی رونق اقتصادی روستایی را بگیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای بهسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری استان ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزیر راه و شهرسازی به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: در مازندران با دپوی ماشین آلات راهداری مواجه هستیم که باید تعمیر و بهسازی شود.

*مهاجرت معکوس به روستاها
سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعات به ما ساخت مسکن در اراضی روستایی است، اظهار کرد: ما خواستاریم تا مهاجرت معکوس به روستا شکل بگیرد اما هر فرد با ساخت مسکن اجازه فروش به غیر نداشته باشد.

*جذب نشدن ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز با اعلام اینکه پایان سال مالی ۱۴۰۰ تا آخر شهریور ماه سال جاری است، اظهار کرد: درحوزه اعتبارات عمرانی ملی و استانی هزار و   ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جذب نشده داریم.

فتح‌الله پور افزود: در دوماه گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بخشی از اعتبارات عمرانی ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شد.

وی با اشاره به اینکه در این فصل شاهد عدم جذب اعتبارات هستیم، گفت: این چالش برمی‌گردد به تاخیر در پاسخ موافقت‌ نامه‌ها، لازم است دستگاه‌های اجرایی حساسیت ویژه‌ای در این بخش داشته باشند.

*جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نیازمند عزم ملی است

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور، محمودآباد و فریدونکنار نیز با بیان اینکه برخی از روستاها فاقد طرح هادی هستند ممکن است از نظر جمعیتی به حد نصاب نرسیده باشد یا دهیار و شورا نداشته باشد، لازم است تکلیف این مناطق در خدمات رسانی مشخص شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات اجرای طرح هادی عدم موافقت جهادکشاورزی است.

وی یکی از دلایل ساخت و ساز غیر مجاز (سکونتگاه‌های غیرمجاز) را مهاجرت سایر استان‌ها به مازندران دانست و گفت: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه باید در سطح ملی حل شود.

فرزانه تخریب ساختمان‌های ویلایی و غیرمجاز در مازندران توسط دستگاه قضایی راه حل جلوگیری از خوش نشینی ندانست و خاطرنشان کرد: رهبری بیش از یک دهه دغدغه جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز دارند؛ اما با بخشی نگری برخی از مسوولان شاهد افزایش در ساخت و ساز غیرمجاز هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.