کد خبر : 8297
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
125 views

در جلسه شورای اداری ساری مطرح شد؛

هشدار فرماندار ساری به کسانی که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند

هشدار فرماندار ساری به کسانی که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند
فرماندار ساری با اشاره به تشکیل ستاد توسعه سرمایه‌گذاری در فرمانداری رونق اقتصادی در مرکز مازندران،گفت: به‌زودی اسامی افرادی که در توسعه اقتصادی چوب لای چرخ می‌گذارند و با کارت هدیه مسیر سرمایه گذاران را تغییر می‌دهند برای مرد فاش خواهیم کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی نوبخت در آستانه اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در جلسه شورای اداری ساری ضمن تسلیت ایام اظهار کرد: فلسفه اربعین نشانه اوج گیری و استمرار مقاومت در برابر ظلم است لازم است همگرا با تفکر عاشورایی باشیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه آرمانی گام برداشتن در مسیر انقلاب اسلامی ضروری است، افزود: برای رسیدن به توسعه نیازمند طهارت اقتصادی توسط مدیران است.

فرماندار ساری با اشاره به تشکیل ستاد توسعه سرمایه‌گذاری در فرمانداری رونق اقتصادی در مرکز مازندران، یادآورشد: برخی از سرمایه‌گذاران به ما اعتماد ندارند؛ به‌زودی اسامیافرادی که در توسعه اقتصادی چوب لای چرخ می‌گذارند و با کارت هدیه مسیر سرمایه‌گذاران را تغییر می‌دهند برای مرد فاش خواهیم کرد.

وی وجود ۴۰۰ پروژه بلاتکلیف و رها شده در ساری را باعث نازیبایی مرکز مازندران دانست و گفت:  ۲۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت در مناطق روستایی و شهری شهرستان ساری به بهره‌برداری رسید که نشان از توجه دولت سیزدهم بوده است.

نوبخت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و رشد مرکز مازندران را تفکر انقلابی دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس اصالت ما محسوب می‌شود، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت وترویج این موضوع فرهنگی باید به درستی در جامعه تبیین شود.

*ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره غدیر
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی دبیر کنگره بین‌المللی غدیر به پیشینه معنویت مازندران و دیار علویان اشاره کرد و گفت: لازم است آنچه درمازندران اصالت است برجسته شود بنابر این برگزاری کنگره غدیر را به میزبانی استان پیگیر شدیم.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری کنگره غدیر با سازمان‌های داخلی و برون مرزی دینی و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور هماهنگ شدیم تا در ۲۷ مهر ماه امسال مقارن با هفته وحدت در رویداد فرهنگی و معنوی مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: فراخوانی که در سطح ملی و بین‌المللی ارسال شد تاکنون ۳۰۰مقاله داخلی و خارجی  به دبیرخانه کنگره غدیر رسید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مقالات دارای امتیاز علمی «آی اس سی» هستند و تمامی آثار ارائه شده به چاپ می‌رسد.

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه اگر فرهنگ نهج البلاغه به عنوان منشور کاری مدیران قرار گیرد به طور یقین در راه اسلام گام برداشته‌ایم، یادآور شد: برپایی نمایشگاه کتاب، معرفی صنایع دستی، مشاهیر استان و پیشینه فرهنگی مازندران در رویداد فرهنگی کنگره غدیر برجسته می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به جایگاه نماز و اولویت این فریضه دینی برای مسلمانان اظهار کرد: ترویج نماز معطوف به فعالیت ستاد اقامه نماز در جامعه نیست زیرا نخستین سوال در اول قبر به جا آوردن نماز است.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در تبیین به اقامه نماز فعالیت کنند، افزود: مدیران باید اولین نفرات در به جا آوردن نماز اول وقت در ادارت باشند.

*اربعین رزمایش بزرگ جهان اسلامی

سرهنگ شریفی فرمانده بسیج ناحیه ساری نیز با بیان اینکه در بزرگترین رزمایش جهان اسلام در اربعین حسینی قرار داریم گفت: این اقدام معنوی باید مستمر باشد تا پرچم اسلام به دست امام زمان حضرت ولیعصر(عج) برسد.

وی به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به جنگ ترکیبی که دشمن در پیش گرفته است لازم است جهاد تبیین را فراموش نکنیم.

 شریفی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس ناجی مسلمین جهان شده است باید به درستی در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: با نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس به قله‌های رفیع علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی دست می‌یابیم.

وی وجود ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را مایه ناراحتی استکبار جهانی دانست و ادامه داد:عده‌ای در داخل کشور به طور جاهلانه با دشمن هم صدا شدند و دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال می‌برند؛ لازم است در جهاد تبیین خدمات انقلاب اسلامی به درستی به مردم گزارش شود

فرمانده بسیج ناحیه ساری با اعلام اینکه در هفته دفاع مقدس یک هزار برنامه با همکاری ۶۵۴ پایگاه مقاومت در شهرستان ساری اجرا می‌شود، تصریح کرد: با وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز لازم است فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی جامعه انتقال داده شود.

*کاهش سرقت در ساری

سرهنگ حسن‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری نیز با تاکید بر ایجاد امنیت همه جانبه در مرکز مازندران، اظهار کرد: برای برگزاری مراسم عزاداری اربعین و سایر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دستگاه‌های متولی با نیروی انتظامی هماهنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش سرقت لازم است از سیستم فناورانه استفاده و همراهی با پلیس انجام شود، افزود: نصب روشنایی، استعلامات لازم برای انتخاب نگهبان‌ها، ساماندهی مناطق متروکه، همراهی پلیس با کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گشت‌زنی‌ها، هوشیاری لازم برای استفاده از خودروهای دولتی از سری مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان شهرستانی قرار گیرد.

حسن‌زاده با اعلام اینکه میزان جرایم سرقت در شهرستان ساری کنترل شده است، اظهار کرد: در دستگیری سارقان و کشف سرقت از شهرهای برتر هستیم.

وی تاکید کرد: با اصلاح معابر، نصب روشنایی و استفاده از سیستم هوشمند و فناوری برای داشتن شهر ایمن تلاش شود.

*اولویت مدیران انقلاب کار باشد

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز با تاکید براینکه مهمترین موضوع در انقلاب اسلامی برای رسیدن به هم‌افزایی و توسعه همه جانبه کار است، اظهار کرد: بیانیه گام دوم رهبری وظیفه همه مسوولان را مشخص کرده است در دولت سیزدهم نیروهای انقلابی خدمت عادلانه به مردم را هدف کاری خود قرار دهند.

وی دوری از کارهای حاشیه‌ای را وظیفه مدیران انقلابی در دولت سیزدهم دانست و افزود: رسیدن به رشد اقتصادی باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد؛ داشتن برنامه ریزی و رسیدن به شاخص‌های توسعه ما را با اهداف انقلاب نزدیک می‌کند.

زارعی مغفول ماندن صنعت کشاورزی از تسهیلات بانکی را چالش بزرگ برای دست نیافتن به توسعه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در یک دهه اخیر سهم کشاورزی استان از تسهیلات بانکی اندک بوده است و این برازنده مازندران که تامین کننده درصد بالای غذای کشور است نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس در ۶۰ هکتار بعد از ۱۵ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس بالاترین پروژه فرهنگی و عمومی است؛ باید با همت همه دستگاه‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

*برپایی ۸ موکب توسط سازمان تبلیغات در مسیر کربلا

بنا به گزارش حجت الاسلام زارعی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ساری برای برگزاری رویداد معنوی اربعین حسینی با برپایی ۸ موکب در کربلا، نجف، سامرا و مرز مهران کمک‌های مالی و کالایی برای رفاه و تغذیه زائران به کربلا ارسال شد.

همچنین با همکاری شهرداری ساری، سپاه کربلا و بسیج برنامه‌های ویژه اربعین حسینی در مرکز مازندران و سالگرد رحلت رسول اکرم (ص) را در این شهرستان برگزار می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.