کد خبر : 8687
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
128 views

مدیرکل پست مازندران:

۶۰۰ هزار مکان روستایی همچنان برای پست مازندران نامشخص است/روزانه 50 هزار مرسوله در استان جابجا می‌شود

۶۰۰ هزار مکان روستایی همچنان برای پست مازندران نامشخص است/روزانه 50 هزار مرسوله در استان جابجا می‌شود
مدیرکل پست مازندران گفت: ۶۰۰ هزار مکان در حوزه روستایی استان هنوز برای ما مشخص شده نیست و بانک اطلاعاتی در این بخش نداریم.


به گزارش تیترشمال؛ محسن بخشی در جمع خبرنگاران به مناست روز جهانی پست اظهار کرد:شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همگام با توسعه جهانی، جایگاه خود را با استفاده از توان و تخصص نیروهای صدیق و امانت دار در خدمت رسانی و رفع نیازهای ساکنان اقصی نقاط کشور حفظ کرده و با روحیه‌ای خستگی ناپذیر همواره به عنوان مجموعه‌ای پرتلاش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح است.وی بیان کرد: اعتماد عمومی به شبکه پستی کشور بزرگترین سرمایه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی است که به همت تلاش صادقانه تک تک همکاران این مجموعه در طی سالیان فعالیت آن ایجاد گردیده است.

مدیرکل پست مازندران تصریح کرد: حرکت و تغییر پست از خدمات سنتی به مدرن با ارائه خدمات با کیفیت و فعالیت در یک فضای رقابتی سالم امکان پذیر است.

بخشی ادامه داد: قطعا پست استان نیز با استفاده از توان داخلی ، شیوه‌های نوین پستی، بهره‌مندی از استاندارهای بین‌المللی و تلاش جمعی و افزایش درآمد ناشی از خدمت رسانی بهتر و توجه به بهبود معیشت کارکنان، مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

وی افزود: در دنیای امروز پست هم حرکت های نوینی را در پیش گرفته است.

مدیرکل پست مازندران خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ میزان ترافیک پستی به ازای هر نفر به عنوان یک شاخص ۷.۱ در کشور  و در مازندران ۶.۲ بود.

بخشی ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان و کانادا  ۸۰۰ مرسوله است و در کشوری نظیر ترکیه ۷۰ مرسوله است.

وی عنوان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته الزاماتی دارند که به این رقم دست پیدا می‌کنند و در این کشورها درب منازل مردم را جز ماموران پستی نمی‌زنند.

مدیرکل پست مازندران اعلام کرد: در دنیای توسعه‌یافته هیچ نهادی اگر از یک نقطه به نقطه دیگری جابجا شود باید به نخستین نهادی که مراجعه می‌کند ادارات پست است اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی مطرح کرد: باید به سمت خود پستچی گری به صورت هوشمند حرکت کنیم و در این راستا همکاری دستگاه‌های متولی و شهرداری‌ها را طلب می‌کنیم.

مدیرکل پست مازندران اذعان کرد: به طور نمونه ارسال کتب درسی به دست دانش‌آموزان می‌تواند به سمتی هدایت کنیم که از ادارات پستی عبور کند و جلوی بسیاری از هزینه‌های فعلی را بگیریم.

بخشی تصریح کرد: ۶۰۰ هزار مکان در حوزه روستایی مازندران هنوز برای ما مشخص شده نیست و بانک اطلاعاتی در این بخش نداریم.

وی عنوان کرد: ما افتتاح تجزیه مبادلات را داریم و به صورت شبانه روزی در مازندران ۵۰ هزار مرسوله جابجا می‌شود.

مدیرکل پست مازندران گفت: از مهر سال گذشته تا کنون بیش از ۱۱ میلیون مرسوله در ادارات پست مازندران جابجا شده است و قیمت تمام شده ما در مرسوله‌های پستی زیر ۴۰ درصد تعرفه است.

بخشی متذکر شد: بر اساس مصوبه مجلس باید تمامی مبادی ورودی ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و راه آهن باید ادارات پست مستقر باشند که تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.