کد خبر : 8811
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
124 views

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران:

هر کیلو مرغ در بازار مازندران به 63 هزار تومان رسید/کمبودی در عرضه نداریم

هر کیلو مرغ در بازار مازندران به 63 هزار تومان رسید/کمبودی در عرضه نداریم
هاشمی از بازگشت آرامش به بازار مرغ خبر داد و گفت: هر چند پروازهای قیمتی، نرخ هر کیلو مرغ را در مازندران به 70 هزار تومان نیز رسانده بود؛ اما اکنون قیمت هر کیلو مرغ در بازار از مرز 63 هزار تومان تجاوز نمی‌کند.


به گزارش تیترشمال؛ به نقل از مازنداصناف،کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ، اظهار کرد: هر چند پروازهای قیمتی، نرخ هر کیلو مرغ را در مازندران به 70 هزار تومان نیز رسانده بود؛ اما اکنون قیمت هر کیلو مرغ در بازار از مرز 63 هزار تومان تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین و عرضه مرغ نداریم و خوشبختانه به وفور مرغ در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد:  قیمت مصوب هر کیلو مرغ 59 هزار و  800 تومان است، اما فعلا قیمت فروش در بازار یک اختلاف قیمتی حدود 3 هزار تومانی دارد.

این مسئول صنفی ادامه داد: قیمت هر کیلو شنیسل مرغ بین 100 تا 110 هزار تومان، سینه 80 و ران 65 هزار تومان است.

هاشمی اعلام کرد: البته نکته‌ای که وجود دارد آن است که علیرغم نرخ تعیین شده 40 هزار تومانی برای مرغ زنده، اما عملا قیمت مرغ زنده 4 هزار تومان بالاتر است و طبیعتا اثرش را بر روی قیمت تمام شده می‌گذارد.

وی عنوان کرد: از سویی دیگر، مرغدار نیز معتقد است که نرخ جوجه که باید 8 هزار تومان باشد، اکنون 16 هزار تومان است و این امر بر قیمت مرغ زنده موثر است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ نیز در بازار، بین 85 الی 90 هزار تومان است.

این مسئول صنفی در پاسخ به چرایی تفاوت قیمت مرغ تولیدی شرکت‌های مختلف با یکدیگر، مطرح کرد: مرغ‌ها بسته به شاخص‌های گوناگون، رتبه‌بندی شده است و لذا نرخ برندهای گوناگون با یگدیگر نهایتا تا 3 هزار تومان اختلاف دارد.

هاشمی در خصوص گلایه برخی مشتریان از نرخ‌های متفاوت هزینه خرد کردن مرغ در واحدهای عرضه، اشاره کرد: ما هیچ‌گونه نرخی در خصوص هزینه خرد کردن مرغ اعلام نکرده‌ایم و هزینه آن به صورت توافقی از سوی متصدی و مشتری تعیین می‌شود.

وی متذکر شد: البته سازمان دامپزشکی اعلام کرده است که خرد کردن مرغ در واحدهای عرضه، ممنوع است و لذا ما هیچگونه نرخ مصوبی نداریم.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، بیش از 400 واحد صنفی عرضه مرغ در مرکز استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.