کد خبر : 8832
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
140 views

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

تولید بیش از ۷.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در مازندران/توسعه صنایع تبدیلی برای کاهش ضایعات باغی ضروری است

تولید بیش از ۷.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در مازندران/توسعه صنایع تبدیلی برای کاهش ضایعات باغی ضروری است
عنایتی با بیان اینکه بیش از ۷.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در مازندران تولید می‌شود؛ گفت: ما مترصد این هستیم که با توجه به ضایعات محصولات کشاورزی باید صنایع تولیدی تبدیلی را گسترش دهیم.


به گزارش تیترشمال؛ حسن عنایتی در مراسم روز جهانی غذا در مازندران اظهار کرد: به لحاظ شرایط دنیا در حوزه امنیت غذایی که اقتدار غذایی را بدنبال خواهد داشت جزو مولفه‌های حیاتی در جهان امروز محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز امنیت غذایی در جهان در دستور دولت‌ها قرار دارد و از اولویت‌های اساسی برشمرده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در این مقوله بحث استانداردسازی و قانون مند شدن در بهداشت غذا است که از این حیث کشور ما به جایگاه مطلوبی در دنیا دست یافته است.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت کشاورزی ایران بسیار بالا است و استان مازندران جزو استان‌های برتر تولید محصولات کشاورزی است که دارای تنوع بسیار بالا در محصولات کشاورزی است.

عنایتی گفت: از مجموع بیش از 130 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی کشور، بیش از ۷.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در مازندران تولید می‌شود و در کنار آن ۱۲۰۰ صنعت تبدیلی، تکمیلی و جانبی مرتبط نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: صنایع لبنی مازندران جزو صنایع صاحب نام در کشور هستند، در حوزه صنعت مرغ نیز جزو نادرترین صنایع کشور هستیم که به تولید ارزش افزوده استان کمک خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران  بیان کرد: در حوزه محصولات باغی نیز این ظرفیت وجود دارد و برنج استان نیز جزو با کیفیت‌ترین برنج‌های دنیا است.

عنایتی تاکید کرد: لذا ما مترصد این هستیم که با توجه به ضایعات محصولات کشاورزی باید صنایع تولیدی تبدیلی را گسترش دهیم.

وی مطرح کرد: ما از همه صاحبان صنعت درخواست داریم در خیلی از بخش‌هایی که این ظرفیت خالی صنایع تولیدی تبدیلی داریم ورود کنند که محصولات باغی ما در این زمره قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: محصولات باغی ما از خلا صنایع تبدیلی می‌رنجد و باید صنعت تولیدی در این بخش ایجاد شود.

عنایتی متذکر شد: مازندران از ظرفیت‌های بسیار بالای تولید محصولات کشاورزی همراه با استانداردهای بروز برخوردار است که باید به نقطه مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.