کد خبر : 8955
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
141 views

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مازندران ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مازندران ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل یک‌هزار و ۳۲۰طرح عمرانی و زیرساختی نیمه‌تمام استان مازندران در سال جاری نیاز است.


به گزارش تیترشمال؛ فرج الله فتح الله پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انباشت طرح های نیمه تمام عمرانی که از دولت های قبل به دولت سیزدهم به ارث رسیده یک چالش اساسی در مازندران است و امسال فرمانداری ها  منابع مالی را به سمت تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا و اشتغال آفرین هدایت کنند.

وی با بیان این که، در مجموع حدود سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد، گفت: تا تکمیل شدن تمامی این طرح های عمرانی، دستگاه های اجرایی و فرمانداری از کلنگ زنی طرح جدید خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اظهار داشت : اعتبار هزینه‌ای و عمرانی سال گذشته مازندران چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد آن به دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل طرح ها تخصیص یافت.

فتح الله پور با بیان این که برای سال جاری هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و هزینه ای برای بودجه سال ۱۴۰۱ استان مازندران مصوب شد، خاطر نشان کرد: این رقم مصوب در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان این که یکهزار و ۳۶۳ طرح عمرانی در سال گذشته با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی در کنار پیگیری برای تخصیص اعتبارات استانی به دنبال منابع مالی ملی باشند و با تلاش همگانی به طور حتم می توان جهش خوبی را برای توسعه استان به ارمغان آوریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت : در دولت سیزدهم تامین اعتبار در قالب های مختلف دولتی و بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا طرح‌های سرمایه‌گذاری ‌های خوبی در حوزه راه، آب و فاضلاب، راه و بهداشت و درمان مازندران به تصویب رسید.

فتح الله‌پور افزود : حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های حوزه بهداشت و درمان در قالب تامین مالی ماده ۵۶ و تهاتر نفت در استان پیگیری و مصوب شد که به طور حتم مردم دیار علویان در آینده نزدیک حلاوت اقدامات انجام شده را خواهند چشید.

وی با بیان این که در حوزه برق منطقه‌ای و توسعه زیرساخت برق رسانی هم حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار با همراهی یکی از کشورهای سرمایه گذار در نظر گرفته شد، اضافه کرد: بزودی با جذب این میزان اعتبار روند توسعه زیرساخت ها در این حوزه مازندران جهش می یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان این که در هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، گفت : تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص یافته است.

وی افزود: از محل سفر آیت الله رئیسی به مازندران تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه و شهرسازی، ۴۲۰ میلیارد تومان در حوزه نیرو، ۲۰۰ میلیارد تومان در  بهداشت و ۶۴ میلیارد تومان در حوزه ورزش به اداره های کل مرتبط تخصیص یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.