کد خبر : 9235
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
103 views

استاندار مازندران:

عرضه مستقیم مرکبات مازندران در بازار پایتخت/کوتاهی دست دلالان از بازار مرکبات

عرضه مستقیم مرکبات مازندران در بازار پایتخت/کوتاهی دست دلالان از بازار مرکبات
استاندار مازندران گفت: مرکبات مازندران از تولیدات و برند محصولات استان است و با رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان شهرداری تهران شاهد عرضه مستقیم مرکبات مازندران در بازار پایتخت خواهیم بود تا سودآوری مناسبی عاید باغداران شود.


به گزارش تیترشمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور  در حاشیه بازدید از باغات مرکبات روستای بایع‌کلا شهرستان نکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود و اجرایی شدن عرضه مستقیم مرکبات، واسطه‌ها و دلالان این میوه‌ها را با حداقل قیمت از تولیدکنندگان خریداری و با قیمت بالایی به فروش می‌رساندند که برآنیم تا دست دلالان از بازار مرکبات مازندران کوتاه شود.

وی گفت:  اکنون امکان عرضه مستقیم مرکبات در تمام شهرستان‌های استان به تهران وجود دارد و تولیدکنندگان می‌توانند با همراهی و مشاوره مسؤولان و کارشناسان جهاد کشاورزی به این کار مبادرت کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه شناسنامه‌دار کردن مرکبات مازندران یکی از اقدامات مناسب برای حمایت تولیدکنندگان است، اضافه کرد: مرکبات مازندران در تراز بین‌المللی است و کشور هند، چین و روسیه مقصد صادرات مرکبات مازندران است و نباید وجود واسطه‌ها موجب شود که باغداران‌ما از سوددهی این‌محصول جا بمانند.

به گفته حسینی‌پور، صادرات مهمترین اولویت ما در همه تولیدات باغی و کشاورزی است و باید باغداران و کشاورزان به تولیدات با کیفیت مطلوب توجه کرده و خود را به این تراز برسانند تا محصولات ما در بازار صادرات  قابل رقابت باشند.

وی گفت: مبارزه و کنترل آفات کشاورزان استان به ویژه باغداران  مساله مهمی است وه نباید از نظر دور شود و باغداران روستای بایع‌کلا نکا اقدامات خوبی در این بخش انجام دادند که رقابت در بازار را افزایش خواهد داد و امیدواریم با استفاده از سامانه‌ها نوین آبیاری، بذر و درختچه‌های اصلاح شده ضمن رونق تولیدات، برای صادرات مرکبات تلاش شود.

منبع: فارس
پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.