کد خبر : 9573
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
97 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

هواپیمای کارگو آماده صادرات مرکبات مازندران/محدودیت تعرفه صادراتی برنج برداشته شد

هواپیمای کارگو آماده صادرات مرکبات مازندران/محدودیت تعرفه صادراتی برنج برداشته شد
استاندار مازندران با بیان اینکه موانع و مشکلات تعرفه‌ای هواپیمای کارگو به عنوان فرایند ترانزیت هوایی برطرف شده است؛ گفت: هواپیمای کارگو در استان مازندران آماده صادرات مرکبات است.


به گزارش تیترشمال؛ سید محمود حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تولید محصولات مرکبات استان رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است و به همین دلیل تلاش کردیم با استفاده از تجربیات قبلی این حوزه اقدامات جدیدی را صورت دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بازار جدید چین به عنوان کشور هدف صادراتی کشور برای مرکبات مازندران در دستور کار قرار گرفت، هر چند کمی دیر این مهم عملی شد و توافقات لازم صورت گرفت؛ ولی امسال صادرات مرکبات مازندران عملی می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تعرفه صادرات مرکبات مازندران از سوی دولت حذف گردید که در راستای حمایت دولت سیزدهم از بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی مازندران بوده است.

حسینی‌پور تاکید کرد: موانع و مشکلات تعرفه‌ای هواپیمای کارگو به عنوان فرایند ترانزیت هوایی برطرف شده است و قیمت گذاری نرخ بنزین از طریق سوپسیدی که وزارت صمت پرداخت می‌کند زمینه مطلوبی برای این بخش است.

وی اذعان کرد: هواپیمای کارگو در استان مازندران آماده صادرات مرکبات است و صادرکنندگان از طریق کارگو می‌توانند محصولات‌شان را صادر کنند.

خریداری 50 هزارتن برنج تولیدی کشاورزان مازندرانی توسط دولت

استاندار مازندران با اعلام خبر حذف محدودیت تعرفه صادراتی برنج، گفت: دولت برای جبران زیان شالیکاران، در مرحله اول تا سقف ۵۰ هزار تن برنج کشاورزان مازندرانی را خریداری می‌کند که طی روزهای آینده عملی می‌شود‌.

حسینی‌پور با بیان اینکه امسال کشاورزان استان به دلیل واردات برنج در راستای سیاست تنظیم بازار اندکی اذیت شدند که پیرامون این مهم گلایه مند هستیم، گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تا جایی که محصولات داخلی جهت عرضه وجود دارد محصولات خارجی نباید وارد بازار شود.

وی افزود: علیرغم اینکه برنج‌کاران مازندرانی تولیدات خود را امسال افزایش دادند این مسئله باعث شد مقداری در فروش محصولات برنج دچار مشکل شوند که دولت برای جبران این موضوع در مرحله اول تا سقف ۵۰ هزار تن برنج کشاورزان مازندرانی را خریداری کند که طی روزهای آینده عملی می شود‌.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از برنج مازندران که مشتریان خاصی در کشورهای اطراف داریم، محدودیت تعرفه صادراتی برنج را حذف کردیم تا شاهد ممنوعیت صادرات این محصول نباشیم تا صادرکنندگان مازندرانی، برنج مازندران را با روش‌های نوین بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.