کد خبر : 9582
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۳
85 views

مدیرعامل پایانه صادراتی روماک اعلام کرد؛

ورود شرکت های روسی برای خرید مرکبات مازندران

ورود شرکت های روسی برای خرید مرکبات مازندران
ساری- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی روماک مازندران از ورود دو شرکت بزرگ روسی برای خرید مرکبات به استان خبر داد.


به گزارش تیترشمال؛ خلیل قلی زاده با اشاره به نگرانی از پایین بودن قیمت مرکبات اظهار داشت: قیمت خرید محصول از باغدار به نرخ فروش توسط تاجر وابسته است و باید ناهماهنگی موجود رفع شود.

وی با اظهار این که تاجر و صادرکننده نیز از فروش مرکبات رضایت ندارد، گفت: در صادرات عدد و رقم حرف اول را می زند و وقتی صادرکننده محصول را خوب نفروشد روی قیمت داخلی هم تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به قیمت ۱۳ هزار تومانی کیوی در باغات افزود: در زمینه مرکبات ۱۱ هزار تن در پایانه خریداری کردیم و برای خرید تا سقف ۵۰ هزار تن نیز ظرفیت وجود دارد.

قلی زاده قیمت مرکبات خریداری شده از باغدار را شش تا هفت هزار تومان ذکر کرد و گفت: هفته گذشته دو شرکت بزرگ روسیه برای خرید مرکبات به استان سفر کردند ولی تمایل به خرید مستقیم مرکبات از ایران را ندارند زیرا معتقدند محصول خوب و باکیفیت ارائه نمی شود.

مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گفت: همچنین هفته آینده نیاز به خرید ۴۰ هزار تن مرکبات داریم و برای خرید محصولات مرکبات با کیفیت آمادگی داریم.

وی بر لزوم اصلاح بازار و فرایند صادرات تاکید کرد وبا اشاره به صادرات محصول به چین گفت: برای صادرات مرکبات به این کشور باید مدارک تکمیل شود و محدودیتی برای صادرات به آن وجود ندارد.

منبع: بازار

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.