کد خبر : 9691
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
69 views

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

معوقات بیمه‌ای و مالیاتی، بدهکاری‌های بانکی و فرسودگی ماشین‌آلات عمده‌ترین مشکلات واحدهای راکد مازندران

معوقات بیمه‌ای و مالیاتی، بدهکاری‌های بانکی و فرسودگی ماشین‌آلات عمده‌ترین مشکلات واحدهای راکد مازندران
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با بازگشت ۲۱۴ واحد راکد به چرخه تولید در حداکثر پنج ماه آینده برای ۱۰ هزار و ۷۵۶ نفر در حوزه صنعت مازندران اشتغالزایی می‌شود.


به گزارش تیترشمال؛ محمد حسن صبوری دیلمی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ستادی استان برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، خاطرنشان کرد: با بازگشت ۲۱۴ واحد راکد به چرخه تولید در حداکثر پنج ماه آینده برای ۱۰ هزار و ۷۵۶ نفر در حوزه صنعت مازندران اشتغالزایی می‌شود.

محمد حسن صبوری دیلمی، معوقات بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین بدهکاری‌های بانکی و فرسودگی ماشین آلات خط تولید را عمده مشکلات بنگاه‌های اقتصادی راکد استان برشمرد و افزود: با همراهی فرمانداری‌های استان برای گره گشایی از این واحدها تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان این که، حدود ۸۰ درصد از مجموع ۲۱۴ واحد راکد استان در نواحی و شهرک‌های صنعتی ساری، بابل، آمل و جویبار مستقر هستند، اظهارکرد: هر هفته به صورت موردی از متصدیان این واحدها در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی و شهرستانی با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای رفع موانع تولید دعوت می‌شود و با همدلی‌هایی که وجود دارد بعد از تعیین تکلیف و تعیین نقشه راه، به طور حتم در یک بازه زمانی سه تا پنج ماهه تمامی این واحدها به چرخه تولید برخواهند گشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که، بازگشت تعدادی از واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید به دلیل اختلاف مالکان و موانع اداری و قضایی زمان‌بر خواهد بود، گفت: تمامی راهکارها را برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید بکار خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد که تعطیلی این واحدهای اشتغال‌آفرین تدوام یابد.

صبوری دیلمی با اشاره به این که، ۷۰ درصد از واحدهای راکد صنعتی استان با مشکل معوقات بانکی و کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: با همراهی بانک‌های عامل و تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومان از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران برای رفع این چالش در آینده نزدیک قدم‌های موثری برداشته خواهد شد.

وی از تقسیط حدود ۷۰ میلیارد تومان معوقات مالیاتی و بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی راکد استان در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: مسئولان دولت سیزدهم با جدیت در کنار متصدیان واحدهای صنعتی خواهند بود و معطل ماندن ظرفیت‌های اشتغالزایی در حوزه صنعت با وجود بیکاری نیروی کار فعال در استان به هیچ عنوان منطقی نیست و برنمی تابیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای راکد استان بر محور حمایت از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود و در صورتی که واحدهای راکد توان بازگشت دوباره به چرخه تولید را نداشته باشند این واحدها به شرکت‌های دانش بنیان مازندران واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.