کد خبر : 9706
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
81 views

عطر شهید و شهادت در دیار علویان پیچید؛

بدرقه لاله‌های گلگون‌کفن فاطمی بر دوش مردم قدرشناس/مازندران سوگوار «بهترین مادر»+تصاویر

بدرقه لاله‌های گلگون‌کفن فاطمی بر دوش مردم قدرشناس/مازندران سوگوار «بهترین مادر»+تصاویر
سوگواری مردم ولایی و شهید پرور استان مازندران در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با مهمانی لاله‌ها و تشییع 14 شهید گمنام، همراه شد تا دیار علویان امروز رنگ و بوی «فاطمیه» بگیرد.


به گزارش تیترشمال؛  استان مازندران امروز سوگوار بهترین مادر است مادر ماه، دخت نبی، همسر علی (ع) و مادر اهل بیت (ع)؛ همان بانویی که امام صادق (ع) درباره ایشان فرمودند «هر کس به شناخت حقیقی فاطمه (س) دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است». مادری از جنس نور مادری که بهترین است.

دسته‌های عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی علی رغم سوز سرد دیماه استان مازندران ناشی از بارش‌های روزهای گذشته، در خیابان‌ها به راه افتاده است.

هیئت‌های عزاداری شب گذشته نیز مراسم عزاداری را در مساجد و هیئت‌ها و تکایا برگزار کردند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) استان مازندران شاهد تشییع 14 شهید گمنام بود، شهیدانی که آمده‌اند تا در روزی که متعلق به مادرشان حضرت فاطمه (س) است بار دیگر به مردم یادآوری کنند که در کدام راه باید رهسپار شد تا تمسک به چادر حضرت داشت.

چند روزی می‌شود که مهمان شهرهایمان هستند از گلوگاه تا رامسر؛ شهر به شهر، دست به دست، دوش به دوش؛ اشک به اشک؛ چشم به چشم و بدرقه به بدرقه.

همزمان با سراسر کشور که 400 لاله سرخ مکتب فاطمی تشییع شده است ،استان لاله خیز مازندران هم به مهمانی لاله‌ها رفت در روزی که زمین و آسمان  در سوگ شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام نشسته است، فاطمیه در مازندران کربلا شد.

مردم ولایتمدار ساری با تشییع فرزندان گمنام حضرت زهرا (س) عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان دادند و با آرمان های شهدا تجدید عهد فاطمی بستند.

یک کارشناس مسائل مذهبی در حاشیه مراسم تشییع شهدا می‌گوید: ترویج عزاداری فاطمیه به خصوص در زمینه تبیین، بسیار اهمیت دارد. امروز باید توجه داشت که در دورانی به سر می‌بریم که هجمه‌های اساسی دشمنان علیه جوانان ما، ارزش‌هایی مانند فاطمیه را کم رنگ کند در نتیجه برگزاری رویدادهایی از این دست در واقع یک نوع جهاد تبیین است.

حجت الاسلام محمد حسین پور با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در عزاداری و سینه زنی ایام فاطمیه به فراخور همین جنگ ترکیبی است که سال به سال با رونق و با شکوه بیشتری برگزار می‌شود تا این موضوع برای جوانان ما تبیین شود، بیان کرد: حضور مردم در صحنه نشان از حساسیت مردم و شناخت صحنه‌ها دارد.

وی درباره اهمیت فاطمیه نیز بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: فاطمه (س) پاره تن و نور چشم و میوه دل من است و این نشان از جایگاه بی بی دو عالم دارد از سوی دیگر ما هرچه داریم از مادرمان فاطمه (س) است و لذا حادثه شهادت ایشان دست کمی از عاشورا ندارد بلکه حزن انگیز تر است. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که فاطمیه ماهیتاً تبیین گر است و لذا حضور در میدان را می‌طلبد.

مردم اما در کنار دسته‌های عزاداری و سوگواری، روضه‌های خانگی را نیز با شکوه خاصی برپا کرده‌اند ده‌ها پوستر برای برگزاری مراسم سوگواری فاطمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که هرکدامشان هم سخنران و مداحی دارند و گوشه‌ای از سیره فاطمی، این بزرگ بانوی اسلام را روایت می‌کنند.

جای جای استان مازندران امروز سوگوار مادر است مادری از جنس نور، مادری از جنس ماه؛ بانویی که امام صادق (ع) درباره ایشان فرمودند به راستی اگر امیرالمؤمنین علیه السلام فاطمه علیها السلام را به ازدواج خود در نیاورده بود، تا روز قیامت بر روی زمین از آدم تا پس از آدم برای فاطمه علیه السلام همتایی نبود. امروز هیئت‌های عزاداری استان چه در عزاداری سالگرد شهادت مادر، چه در تشییع 14 شهید گمنام مهمان استان، سنگ تمام گذاشتند تا نشان دهند اهل در میدان بودن هستند.

قشر‌های مختلف مردم با حضور در این مراسم معنوی، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند و بر عهد و پیمان خود برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند و به دشمنان اعلام کردند که این مردم انقلابی و ولایتمدار تا پای جان در راه حفظ انقلاب و اهداف آن ایستاده اند و از هیچ تهدیدی علیه کشورمان نمی‌هراسند و از انقلاب، نظام و وطن دفاع خواهند کرد.

گفتنی است؛ پس از تشییع استانی پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به ۱۰ شهر استان  انتقال و مراسم تشییع و تدفین طبق ستاد شهرستانی هر شهر، در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر، نمک آبرود چالوس، مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر، دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد، پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر، دانشگاه بنت الهدی آمل، حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، صدا و سیمای مرکز استان درساری، بوستان ولایت ساری، مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری، روستای سمسکنده ساری، شهرک شهید سلیمانی ساری ، بابلکنار و بخش گتاب برگزار می‌شود.

منبع: بلاغ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.