کد خبر : 10345
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
178 views

امحای بیش از 500 هزار فقره پرونده راکد قضایی در مازندران / پالایش پرونده‌های موجود در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد

امحای بیش از 500 هزار فقره پرونده راکد قضایی در مازندران / پالایش پرونده‌های موجود در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر لزوم نظارت روسا و دادستان‌های هر حوزه قضایی در مورد پالایش پرونده‌های موجود در بایگانی‌ها؛ گفت: در ده ماهه سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده موجود در بایگانی راکد دادگستری مازندران امحا شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به بازدیدهای مختلف  از حوزه‌های قضایی از جمله بایگانی‌های راکد و حجم بالای پرونده‌ها در بایگانی راکد حوزه‌های قضایی مازندران، گفت: روسا و دادستان‌های هر حوزه قضایی باید نظارت لازم درمورد پالایش پرونده‌های موجود و ارسال پرونده‌ها به استان داشته تا بتوان بخش بزرگی از فضای فیزیکی هر دادگستری و بخشی از بایگانی‌های راکد آزاد و فضای بیشتری برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

وی تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان را برای انجام این امر مهم ضروری دانست و افزود: این نوع برنامه‌ها و تلاش‌ها می‌تواند در پیشبرد دیگر اهداف دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران، تصریح کرد: در 10ماه سال‌جاری، یک میلیون و 43 هزار و 523 فقره پرونده ثبت اطلاعات فرم در رایانه، یک میلیون و 74 هزار و 120 فقره پرونده نیز اسناد ضروری اسکن و 547 هزار و 668 فقره پرونده امحا گردید.

اکبری ادامه داد:  در مجموع یک هزار و 96 متر مساحت اداری با مدیریت معاون فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی، معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی وهمکاری روسا و دادستان‌های استان آزاد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران، متذکر شد: برنامه ما این است که با تلاش تمامی همکاران تا پایان سال بتوانیم تمامی پرونده‌ها را پالایش و پرونده‌های عادی و غیرقابل استفاده را امحا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.