کد خبر : 10422
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
152 views

معاون گردشگری مازندران خبر داد:

تخفیف زمستانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی در ۶۱ مرکز اقامتی مازندران

تخفیف زمستانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی در ۶۱ مرکز اقامتی مازندران
معاون گردشگری مازندران از تخفیف زمستانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی در ۶۱ مرکز اقامتی در سراسر استان خبر داد و گفت: نخستین دوره آموزشی پیشرفته همیار گردشگری در مازندران برگزار خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهران حسنی معاون گردشگری مازندران از تخفیف زمستانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی تاسیسات اقامتی مازندران خبر داد و گفت: باتوجه به تعطیلات متعدد در بهمن ماه جاری، تمایل گردشگران به سفر در این ایام، ایجاد فرصت‌های جدید سفر برای اقشار مختلف جامعه، تخفیف در حوزه گردشگری در مازندران برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این تخفیف‌ها شامل ۶۱ مرکز اقامتی در سراسر استان را شامل می‌شود، افزود: با توجه به درپیش بودن ماه مبارک رمضان در نوروز سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌ها بسیار متفاوت خواهد بود، برخی از هموطنان تمایل دارند برای استقبال از نوروز۱۴۰۲ سفر کنند‌، به همین منظور نیز تدابیر سفر قبل از تعطیلات نوروزی در مازندران برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری مازندران از این طرح به عنوان یک استراتژی حمایتی از تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: مازندران قطب اول گردشگری داخلی محسوب می‌شود و سفر به این استان تقریبا همه‌زمانی شده است اما ایجاد فرصت‌های سفر بیشتر به بهانه‌های مختلف می‌تواند زمینه حضور گردشگران به این منطقه را فراهم کرده و میزان سطح اشغال در تاسیسات گردشگری را افزایش دهد.

حسنی اعلام کرد:علاقه‌مندان برای استفاده از این تخفیف گردشگری اماکن اقامتی می‌توانند به سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به آدرس mazandara.mcth.ir مراجعه کنند.

دوره پیشرفته همیار گردشگری در مازندران برگزار می‌شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی پیشرفته همیار گردشگری در مازندران، عنوان کرد: این دوره آموزشی توسط شرکت گردشگری و آموزشی سپنتا روژان مامطیر، مجری طرح همیار گردشگر در مازندران در گروه سنی ۷ الی ۱۷ سال تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری مازندران، تشریح کرد: آشنایی با میراث‌فرهنگی و هنرهای دستی، گردشگری پایدار و محیط زیست، ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث در سفر، اصول تفسیر میراث برای کودکان و نوجوانان، آشنایی با قوانین بازی‌های بومی محلی و قوانین و مقررات حفظ میراث‌فرهنگی و موزه‌ها از جمله سرفصل‌هایی بود که چندی پیش در دوره مقدماتی همیار گردشگری یا سفیران فرهنگی ارائه می‌شود.

حسنی گفت: همزمان با برگزاری دوره مذکور تورهای آموزشی و سیاحتی نیز برای درک مفاهیم آموزشی اجرا خواهد شد.

وی متذکر شد: بعد از هر دوره سی ساعته و کارت همیار گردشگر و  گذراندن سه دوره مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی به متقاضیان، گواهینامه معتبر داده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.