کد خبر : 10709
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
151 views

آیین سومین سالگرد ارتحال نماینده سابق ولی فقیه مازندران برگزار شد؛

گواهی:مردم بابصیرت ایران دوستدار انقلاب و نظام هستند/رونمایی از سند هویتی مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی

گواهی:مردم بابصیرت ایران دوستدار انقلاب و نظام هستند/رونمایی از سند هویتی مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در ناآرامی‌ها اخیر با اغتشاشگران همراهی نکردند و ثابت کردند که دوستدار انقلاب هستند.


به گزارش تیترشمال؛ حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در آیین سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله نورالله طبرسی (ره)، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، نماینده سابق ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری که در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد با بیان اینکه مردم همواره از هدایت و رهبری حضرت امام موسی بن جعفر (ع) بهره مند می‌شدند،  با تجلیل از عالم  فرهیخته مرحوم آیت الله طبرسی افزود:  این روحانی وارسته با مدیریت آرام و مطمئن  و اعتمادی که همگان به وی داشتندخدمات شایانی در استان ارائه کردند.

گواهی با اشاره به انتصاب آیت الله طبرسی به عنوان اولین امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: این عالم برجسته با مدیریت جریان انقلاب اسلامی ،در دوران دفاع مقدس نیز  نقش برجسته ای داشت.

وی به حضورفعال بیش از ۱۷ هزار روحانی در دوران دفاع مقدس و ثبت شهادت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ روحانی در کارنامه دفاع مقدس گفت: از این تعداد ۴۰۰ شهید روحانی از دیار مازندران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح، پرورش استعداد‌های خوب و درخشان، مهد علم و تمدن را از ویژگی‌های این استان عنوان کرد و افزود: مازندران در حوزه علمیه قم و مشهد مقدس نیرو‌های اثرگذار زیادی دارد که این افراد در مراکز مختلف نقش آفرینی و خدمات دهی می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مراجع بزرگوار مازندران از جمله آیت الله کوهستانی، آیت الله جوادی و حسن زاده آملی و ذکر برجستگی‌های استان در اعتماد مردم به حوزه‌های علمیه، به حضور گسترده در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد که به رغم توطئه‌های دشمنان و ایجاد تفرقه، امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم و در مازندران نیز مشارکت مردم ۵۰ درصد افزایش داشت.

گواهی همچنین سند افتخار دیار علویان را تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید در دفاع مقدس و دفاع از حرم عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم سند هویتی مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی‌فقیه در مازندران با حضور رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار مازندران، امام جمعه ساری در مصلای نمازجمعه مرکز استان رونمایی شد.

در این آیین که با مداحی نیز همراه بود، ابتدا حجت الاسلام عبدالعی گواهی رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی به بیان ویژگی های فردی و شخصیتی مرحوم آیت الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران پرداخت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی همواره حلقه اتصال بین مردم و مسوولان بود و توانست ساماندهی خوبی در حوزه فرهنگی و دینی در دیار علویان ایجاد کند، گفت: این عالم وارسته در طول عمر با برکت خویش، خدمات ارزنده ای به انقلاب و رهبری ارایه کرد.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله نورالله طبرسی در جبهه های جنگ تحمیلی نیز حضوری موثر و فعال داشتند، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی مدیریتی آرام و مطمئن داشتند و در تربیت و پرورش طلاب در حوزه های علمیه تلاش فراوانی از خود به نمایش گذاشتند.

گواهی، اعتماد کردن مردم به حوزه و روحانیت را یکی از ماموریت های آیت الله طبرسی در طول عمر با برکت خویش عنوان کرد و با بیان اینکه این عالم وارسته در این بخش نیز به درستی ایفای نقش کردند، افزود: مرحوم آیت الله طبرسی علاوه بر اینکه همواره همراه و درکنار مردم بود، مسوولیت جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آن به جبهه‌های جنگ تحمیلی و همچنین مسوولیت بازسازی برخی از شهرهای کشورمان که در جریان جنگ دچار خسارت شده بودند را نیز بر عهده داشت و به نحوی شایسته به وظایف خود در این بخش عمل کرد.

وی با اشاره به حضور فعال و موثر ۱۷ هزار روحانی در جبهه های جنگ تحمیلی با بیان اینکه روحانیت همواره در خط مقدم جبهه بودند، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی با حضور در جزیره مجنون منشا خدمات فراوانی برای رزمندگان اسلام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.