کد خبر : 10792
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
106 views

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش ۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مازندران/ امسال۵۲۵ نفر جان باختند

افزایش ۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مازندران/ امسال۵۲۵ نفر جان باختند
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مازندران، گفت: از ۵۲۵ کشته تصادفات ۱۰ ماهه، ۳۸۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی و ۱۴۵ نفر در حوادث درون شهری با افزایش یک درصدی گزارش شده است.


به گزارش تیترشمال؛  علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان، اظهار کرد: بر اساس آمارها، ۴۰۴ نفر از تلفات تصادفات ۱۰ ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری با ۶۸، آمل با ۶۴، بابل با ۶۱ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با هشت فوتی بوده است، تاکید کرد: از ۵۲۵ کشته تصادفات ۱۰ ماهه، ۳۸۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی و ۱۴۵ نفر در حوادث درون شهری با افزایش یک درصدی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۱۲۲ نفر در ۱۰ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

عباسی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.