کد خبر : 11072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
104 views

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران:

اصناف متخلف مازندران ۱۱ هزار میلیارد ریال جریمه مالی شدند

اصناف متخلف مازندران ۱۱ هزار میلیارد ریال جریمه مالی شدند
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: اصناف متخلف و به طور عمده گرانفروش استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال جریمه مالی شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ یدالله ملکی اظهار کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ هر روز، بازرسان تعزیرات حکومتی در استان فعال خواهند بود و در صورت بروز هرگونه تخلف با اصناف گرانفروش و کم فروش برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ماه های قبل هم برای بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی استان ۱۱ هزار میلیارد ریال پرونده مالی تخلف گرانفروشی، کم فروشی و احتکار کالا به ثبت رسید.

این مقام مسوول تصریح کرد: در بازرسی های جدید ویژه ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروزی از بازار عرضه و تقاضا که از هشتم اسفندماه امسال آغاز و تا چهارم اردیبهشت سال آینده ادامه می‌یابد، باجدیت با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح نظارتی بر بازار عرضه و تقاضای حمایت از مصرف کننده است و در صورت بروز هرگونه تخلف صنفی مانند گرانفروشی و درج نکردن قیمت بر روی کالا با مخلان بازار باجدیت برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ادامه داد: در این دوره بازرسی‌ها، تمرکز و نظارت ویژه‌ای بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، آجیل و شیرینی فروشی و پایانه های حمل و نقل مسافر وجود خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: درج نکردن قیمت بر روی کالا و همچنین گرانفروشی ۲ تخلف صنفی اساسی در استان است که گروه های بازرسی استان باجدیت برای رفع این چالش اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار تیم بازرسی، قاضی کشیک تعزیرات هم در واحدهای صنفی حضور می یابد و در صورت ثبت تخلف بدون هیچ قید و شرطی مخلان بازار با جریمه های سنگین مواجه خواهند شد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی مازندران از شهروندان خواست هرگونه تخلف اقتصادی را از جمله شامل گرانفروشی، درج نکردن قیمت، احتکار، تقلب و صادر نکردن فاکتور را به تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.