کد خبر : 11166
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
114 views

مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری:

مصرف حدود 1.3 میلیارد مترمکعب بنزین طی 11 ماهه سال جاری در مازندران/از ابتدای سال آینده سوخت‌گیری در جایگاه‌ها با کارت‌های شخصی امکان‌پذیر است

مصرف حدود 1.3 میلیارد مترمکعب بنزین طی 11 ماهه سال جاری در مازندران/از ابتدای سال آینده سوخت‌گیری در جایگاه‌ها با کارت‌های شخصی امکان‌پذیر است
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون لیتر بنزین توزیع شد؛ گفت: یکی دیگر از تغییرات اساسی حذف کارت سوخت آزاد از جایگاه‌های سوخت و استفاده از کارت شخصی است.


به گزارش تیترشمال؛  سبحان رجب‌پور مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه که به‌مناسبت ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت برگزار شد؛ اظهار کرد: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت توزیع شد.
وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر به نیروگاه نکا داده شد.
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که بیش از ۲۰ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
این مسئول ادامه داد: امسال جزو سالیان بود که زودتر از هنگام دچار افت فشار گار شدیم و با تعطیلی جایگاه‌های سی ان جی، شاهد افزایش تقاضا در این ایام در جایگاه های سوخت بودیم که خوشبختانه از این آزمون به سلامتی عبور کردیم.
رجب‌پورعنوان کرد: در زمانی که دچار افت فشار گاز در استان شدیم که در مجموع سوخت جایگزین به بیش از ۹۰۰ مصرف کننده داده شد.
وی بیان کرد: در آستانه نوروز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شد که در این راستا تامین سوخت ایام نخست پیک سفر در بازه زمانی ۲۴ اسفند لغایت ۴ فروردین‌ماه صورت گرفته است.
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، گفت: از ۸ صبح لغایت ۲۳ در ایام نوروز تیم کشیک ما فعال هستند و پاسخگوی سوالات مردمی هستند.
این مسئول مطرح کرد: دو تیم بازرسی ویژه ایام نوروز، کار نظارتی محورهای اصلی و فرعی را عهده دار هستند.
رجب‌پور تاکید کرد: در سال آتی مصرف کنندگان گاز مایع می‌بایست در سامانه ثبت نام و اخذ کارت کنند.
وی افزود: یکی دیگر از تغییرات اساسی حذف کارت سوخت آزاد از جایگاه‌های سوخت و استفاده از کارت شخصی است.
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، با تاکید بر استفاده عموم ار کارت‌های شخصی از ابتدای سال آتی، اذعان کرد: در کارت سوخت تمامی افراد پس از سوخت سهمیه ای ، ۱۵۰ لیتر سوخت آزاد شارژ شده و از اول فروردین‌ماه مردم باید از کارت خود استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در جایگاه‌های سی ان جی بسیار الزامی است و رانندگان باید قبل از سوخت گیری کلیه سرنشینان را پیاده کنند.
رجب‌پور اعلام کرد: سامانه‌ای طراحی شده تا افرادی که کارت سوخت را گم کرده‌اند با مراجعه به این سایت به راحتی می‌توانند از آخرین جایگاهی که سوخت گیری کرده‌اند قابل پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه صدور کارت سوخت در سال آتی ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد و استفاده از این سامانه مانع از صرف هزینه خواهد شد.
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، در خصوص برندهای تبلیغاتی مسقر در جایگاه‌ها، گفت:  انتظارات از این مراکز برآورده نشده و در حال پالایش و بررسی هستیم و قطعا شاهد تحول این بخش در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.
این مسئول ادامه داد:  محدودیت در تولید، محدودیت در خودروهای حمل سوخت، ترافیک به ویژه در پیک مسافرت نوروز در غرب استان بعضا موجب کمبود بنزین در غرب استان شده که امسال تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
رجب‌پور اعلام کرد: واردات دریایی از طریق راه اندازی  سوآپ نفتی بسیار کمک کار ما در تامین سوخت بوده است.
وی عنوان کرد: کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های مازندران به محدودیت تولید در کشور باز می‌گردد و طی سال جاری ۱۳ میلیون لیتر بنزین سوپر در استان توزیع شده است.
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، متذکر شد: علیرغم اینکه سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی در ماموریت ما نیست اما توصیه‌های لازم به جایگاه داران داده شده است.
این مسئول با راه اندازی ۵ جایگاه سوخت در حد فاصل اواخر اسفند تا سال آینده، یادآور شد: مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن باک از جانمایی جایگاه‌های سوخت در مازندران مطلع شوند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.