کد خبر : 11594
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
169 views

در شصت و دومین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

ایراد کمیته تطبیق به لایحه بودجه شهرداری تا تعدیل هزار میلیاردی بودجه پیشنهادی از سوی شورا

ایراد کمیته تطبیق به لایحه بودجه شهرداری تا تعدیل هزار میلیاردی بودجه پیشنهادی از سوی شورا
دستور کارجلسه شصت ودوم شورا عمدتا به بررسی ایرادات هیات تطبیق به مصوبات گذشته باز می‌گشت که در این راستا، شورا با اکثریت آرا رقم ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریالی بودجه شهرستان ساری را با حذف یک هزار میلیاردی به رقم یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال کاهش و مصوب کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ شصت و دومین جلسه شورای شهر ساری بعدازظهر امروز ۲۱ فروردین‌ماه به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مهمترین موضوعات قابل طرح در  دستور جلسه شصت و یکم به ایرادات هیات تطبیق به ویژه در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نیز فروش سرقفلی ۶ باب مغازه تجاری بازار ملامجدالدین باز می‌گشت.

پرویز شعبانی رئیس شورای دوره ششم شهر ساری در سخنان پیش از دستور، اظهار کرد: نخستین جلسه رسمی شورا در صحن شورا طی سال جدید است و باید بگوییم شعار سال از سوی رهبری باید کلیدواژه ماموریت و مسئولیت مسئولان باشد.

وی افزود: باید وحدت رویه جهت تحقق شعار سال شکل گیرد و به سمتی حرکت کنیم که مهار تورم و رشد تولید را در بر داشته باشد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: متاسفانه حجاب و عفاف مورد هجمه معاندان نظام قرار گرفته است و حجاب و عفاف از امور موکد دین مبین اسلام است.

شعبانی ادامه داد: همه کارکنان و مدیران شهری باید با عهدی نو در سال نو مدیریت شهری تازه‌ای را جهت خدمت به مردم رقم بزنند.

در ادامه حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری به اعلام دستور کار جلسه پرداخت و گفت: ایرادات هیات تطبیق فرمانداری به چند مصوبه شورا ابلاغ شده است که یکی از موضوعات مهم در این ماجرا به بودجه سال ۱۴۰۲ بر می‌گردد.

وی افزود: در پی این ایراد، شهرداری اقدام به حذف ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبار شهرداری کرده است.

حاجاتی نماینده شهرداری در توضیح این ماجرا گفت: در خصوص هزار میلیارد به ۳ پروژه شهری ابن شهر آشوب، صفرآباد و ۲۲ بهمن باز می‌گشت که با توجه به ایرادات هیات تطبیق، حذف شده است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات دولتی به شهرداری ساری انجام گرفته است و میزان هزینه کرد و محل مصرف آن در دست اقدام و بررسی قرار دارد.

در نهایت شورا با اکثریت آرا رقم ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریالی بودجه شهرستان ساری را با حذف یک هزار میلیاردی به رقم یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال کاهش و مصوب کرد.

دستور کار بعدی به عقد قرارداد با شرکت خدماتی نگین سازان گوهر شقایق باز می‌گشت که آقای یوسف‌نژاد نماینده شهرداری در این خصوص به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی افزود: نکته مهم در عقد قرارداد با این شرکت به صلاحیت کاری و قانونی این شرکت باز می‌گردد که این شرکت عملا در اختیار سازمان همیاری و شهرداری‌ها است.

اعضای شورا با تاکید بر ضرورت راه اندازی شورای کارگری شهرداری ساری و ثبت شرکت‌ها جهت عقد قرارداد و واریز عوایدی به حساب این شورا به این نتیجه واحد رسیدند که با توجه به شرایط فعلی و نیز درصد بسیار کم این شرکت، با تمدید عقد قرارداد کوتاه مدت با این شرکت موافقت شود.

دستور کار جلسه بعدی به سرقفلی ۶ باب مغازه تجاری بازار ملامجدالدین ساری باز می گشت که رسولی نماینده سازمان عمران  شهرداری ساری در این باره گفت: قیمت حال حاضر هر باب مغازه سرقفلی در این بازار ۹۰ تا ۹۵ میلیون تومان است.

وی افزود: اگر قیمت کارشناسی مزایده پایین تر باشد مشارکت در مزایده بالاتر خواهد رفت و حتی از رقم اولیه نیز تجاوز خواهد کرد.

اعضای شورا در نهایت با اکثریت آرا با بازگشت درخواست فروش مغازه‌ها به کمیسیون بودجه موافقت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.