کد خبر : 14285
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
152 views

در هفتادویکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؛

شعبانی رئیس شورای شهر ساری ماند/خانه تکانی اعضای هیات رئیسه شورا+جزئیات

شعبانی رئیس شورای شهر ساری ماند/خانه تکانی اعضای هیات رئیسه شورا+جزئیات
در هفتادویکمین جلسه شورای شهر ساری که با چاشنی حواشی نیز همراه بود، اعضای جدید هیات رئیسه سال سوم دوره ششم شورای شهر ساری انتخاب شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر ساری با دستور کار انتخاب هیات رئیسه جدید دوره ششم شورای شهر ساری با حضور تمامی اعضا و معاون سیاسی فرمانداری ساری برگزار شد.

گفتنی است جلسه قبلی به دلیل غیبت ۴ تن از اعضا و به حد نصاب نرسیدن قانونی نفرات، لغو شده بود و امروز آخرین مهلت و فرصت انتخاب هیات رئیسه اعضای شورای شهر ساری است.

در بدو جلسه با اظهارات بخشی عضو شورا پیرامون حضور فرزند رئیس شورا در شهرداری منطقه ۳ به حاشیه رفت.

پرویز شعبانی رئیس شورای دوره ششم شهر ساری در سخنان خود با اشاره به لغو جلسه قبلی گفت: عدم حضور و مرخصی اعضا  در جلسه قبلی در مراجع بالا دستی در دست بررسی است.

سیدحسن احمدی سقندکلایی منشی شورا نیز در این جلسه گفت: باعث تعجب است که شما تا این حد علیه بنده موضع گرفته‌اید.

وی افزود: من در سفر کربلا بودم و به بنده اعلام شد که در جلسه سه شنبه گذشته ۳ تن از اعضا مرخصی گرفته‌اند و بنده هم اعلام کردم که برای بنده نیز درخواست مرخصی شود؛ صبح سه شنبه مجدد تماس گرفتم و اعلام کردیم که از آنجا که مرخصی شفاهی بوده لذا درخواست کتبی به شورا ارسال شود ‌و لذا جای تعجب است که با وجود اینکه ۴ تن از اعضا درخواست کتبی مرخصی داده‌اند چگونه جلسه قبلی برگزار شده است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: با وجود اطلاع قبلی اعضا و نیز اطلاع رئیس شورا از غیبت اعضا برگزاری جلسه جای تعجب است و تخریب فراوانی در پی این اتفاق صورت گرفت.

پرویز شعبانی عنوان کرد: رسم بر این است که شما به سفر کربلا تشریف بردید باید به شورا اعلام می‌کردید، ضمن اینکه نامه شما در صبح ۱۲ مردادماه به دفتر ما تحویل داده شد.

وی افزود: ضمن اینکه طبق دستورالعمل اعلامی فرصتی برای تعویق جلسه نداشتیم و می‌بایست این جلسه با نظر هیات رئیسه برگزار می‌شد.

سبحان بخشی گفت: این رفتار و بلوا به پا کردن در شان مردم شهر ساری نیست.

وی افزود: آقای رئیس فرزند شما ۶ ماه است که به عنوان سرپرست منطقه ۳ شهرداری است و باید این موضوع در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای شهر ساری با انتقاد از روند جلسه متذکر شد: موضوعات مطروحه در دستور کار جلسه نیست و اعضا می‌بایست پیرامون دستور کار جلسه صحبت کنند.

جلسه مجددا  با بالا رفتن صدای اعضای جلسه به حاشیه رفت و مقرر شد موضوعات مورد انتقاد در جلسه بعدی شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

سیدحسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: دستور کار جلسه انتخاب رئیس و هیات رئیسه سال سوم دور ششم شورا است.

وی افزود: نفراتی که کاندیدای ریاست شورا هستند اعلام کنند.

در ادامه آقایان شعبانی و میرشجاعی بعنوان دو کاندیدا در صحن شورا اعلام کردند و انتخاب رئیس جلسه به رای مخفی گذاشته شد.

در نهایت و پس از رای گیری، پرویز شعبانی با ۵ رای در مقابل ۴ رای سید رحمان میرشجاعی به عنوان رئیس شورای شهر ساری انتخاب شد.

در ادامه آقایان یوسفی و سیدرحمان میرشجاعی به عنوان نائب رئیس اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از رای گیری، یوسفی با ۵ رای در مقابل ۴ رای میرشجاعی به عنوان نائب رئیس جدید انتخاب شد.

در ادامه انتخاب دبیر اول و دوم سال سوم دوره ششم شورای شهر ساری به رای گذاشته شد که در نهایت، سید ذوالفقار شریفی تنها کاندیدای دبیر اول شورا با ۸ رای به عنوان دبیر اول انتخاب شد.

در ادامه، انتخاب هیات رئیسه جدید شورا نیز علی عاشقان با ۶ رای در مقابل ۳ رای سبحان بخشی به عنوان دبیر دوم سال سوم شورای شهر ساری انتخاب شد.

اعضای شورا در ادامه به انتخاب سخنگوی  شورا پرداختند که در نهایت افشین راسخ با ۵ رای در مقابل ۴ رای سبحان بخشی به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد.

انتخاب خزانه‌دار آخرین بخش انتخابات امروز صحن شورا بود که در نهایت شهرام ایرجی با ۵ رای در مقابل ۴ رای سبحان بخشی به عنوان خزانه‌دار سال سوم دوره ششم شورای شهر ساری انتخاب و معرفی شد.

انتخاب نماینده شورا در ماده ۱۰۰ منطقه یک نیز به رای گذاشته شد که افشین راسخ با ۷ رای و پرویز شعبانی با ۶ رای در مقابل ۴ رای سبحان بخشی به عنوان دو نماینده شورا در ماده ۱۰۰ منطقه یک انتخاب شدند.

سیدحسین یوسفی و شهرام ایرجی هر کدام  با ۷ رای به عنوان نمایندگان شورا در کمسیون ماده ۱۰۰ منطقه دو شهرداری انتخاب شدند.

سید حسن احمدی و سید ذوالفقار شریفی هر کدام با ۹ رای نیز به عنوان دو نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ منطقه ۳ شهرداری ساری انتخاب شدند.

در ادامه انتخاب نفرات کمیسیون‌های پنج گانه به رای گذاشته شد که در نهایت آقایان ایرجی با ۸ رای، احمدی با ۸ رای، شعبانی با ۸ رای، میرشجاعی با ۷ رای و سبحان بخشی با ۶ رای به عنوان اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، آقایان شریفی با ۸ رای و یوسفی، ایرجی، راسخ و عاشقان هر یک با ۷ رای به‌عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، آقایان شریفی با ۸ رای و عاشقان، راسخ، ایرجی و میرشجاعی هر یک با ۷ رای به عنوان اعضای کمیسیون عمران، آقایان راسخ با ۸ رای و شعبانی و یوسفی هر یک با ۷ رای به عنوان اعضای کمیسیون نظارت و آقایان عاشقان با ۹ رای، شریفی با ۸ رای، احمدی با ۹ رای، میرشجاعی و یوسفی هر یک با ۷ رای به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، انتخاب شدند.

گفتنی است سید رحمان میرشجاعی به‌عنوان نماینده شورا در سازمان‌های فاوا و مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی، شهرام ایرجی به‌عنوان نماینده شورا در سازمان‌های عمران و مدیریت پسماندها، علی عاشقان به‌عنوان نماینده شورا در سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و ترافیک و مدیریت آرامستان‌ها، سید افشین راسخ به عنوان نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و سید ذوالفقار شریفی به عنوان نماینده شورا در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی انتخاب شدند.

شایان ذکر است در بخش تعیین نمایندگان شورا در کمیسیون‌های شهرداری؛ سید حسین یوسفی، سید رحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی به‌عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، شهرام ایرجی به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۳۸، سید رحمان میرشجاعی و سید حسن یوسفی به‌عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون حل اختلاف دارایی، سید ذوالفقار شریفی به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت، سید حسین یوسفی ، علی عاشقان و سید حسن احمدی به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری تعیین شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.