کد خبر : 17292
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
145 views

در هشتادمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

ساری در جوار گسل های بزرگ است/ نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری

ساری در جوار گسل های بزرگ است/ نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری
رییس شورای شهر ساری با اشاره به روز ایمنی گفت: ساری در جوار گسل های بزرگ قرار دارد و تغییر کاربری و میل به بلندمرتبه سازی بر طرح جامع شهر تاثیر منفی گذاشته است.


پرویز شعبانی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای شهر ساری اظهار کرد: دی ماه در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی از ماههای سرنوشت ساز است و رویدادهای مهمی را در خود جای داده از جمله قیام ۱۸ دی ۱۳۵۷ مردم ساری که در آن تعدادی از جوانان شهرمان به شهادت رسیدند و بدین ترتیب حماسه ۱۸ دی به شناسنامه انقلابی ساری و سند ماندگار حضور همشهریان ما در انقلاب تبدیل شد.

وی همچنین حماسه ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) را مورد توجه قرار داد و حفظ بصیرت و بصیرت افزایی در مقابل فتنه‌ها و ترفندهای دشمنان را یک تکلیف انقلابی برشمرد.

شعبانی در ادامه به ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: ساری در جوار یکی از گسل‌های بزرگ قرار دارد و مضاف بر آن گسترش شهر، تغییر کاربری‌ها و گرایش به سازه‌های بلند نیز بر طرح‌های جامع شهری تأثیر منفی گذاشته لذا اجرای طرح‌های لازم برای افزایش ایمنی از جمله بحث ریز پهنه بندی با هدف تعیین محدوده‌های پرخطر ضروری است.

وی ششم دی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا را پیشاپیش گرامی داشت و به مادران فداکار و همسران صبور شهدا ادای احترام کرد و در ضمن درگذشت مرحوم محمدرضا واحد تن از همکاران بازنشسته شهرداری را به خانواده و همکاران ایشان تسلیت گفت.

رئیس شورای شهر ساری در خاتمه متذکر شد: دستورالعمل تدوین عوارض و بهای خدمات از وزارت کشور وصول و تحویل شهرداری شد و انتظار داریم شهرداری در موعد مقرر (۱۵ بهمن) کار را انجام داده و به شورا ارسال کنند.

مردم از عملکرد شهرداری رضایت ندارند

سبحان بخشی ناطق عضو شورای شهر ساری نیز یادآور شد: در ۱۳ ماه اول فعالیت این دوره، مدیریت شهرداری به دلیل مسائلی چون عدم حفظ کرامت و منزلت نیروها، عدم اجرای پروژه‌های عمرانی، عدم پرداخت به موقع حقوق نیروها و فقدان انضباط مالی با ایستادگی و پیگیری اعضای شورا تغییر کرد و اکنون سوالی که قطعاً در ذهن مردم و اهالی رسانه وجود دارد این است که آیا اهداف این تغییر محقق شده است؟

بخشی گفت: اگر به کف جامعه مراجعه کنیم مردم به طور کلی از عملکرد ۲۷ ماه گذشته شهرداری ساری رضایت ندارند چراکه اطلاع رسانی از عملکرد شهرداری پس از تغییر شهردار بخوبی صورت نگرفت و شهروندان تغییر را حس نکردند لذا هم مردم و همکاران ما و هم اصحاب محترم رسانه با رویکردی منصفانه باید با بررسی اقدامات شهرداری در این باره نظر دهند.

ناطق تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا عرض می‌کنم که امید زیادی به بهبود شرایط دارم چون شهرداری خوشبختانه اکنون در بحث پرداخت حقوق بروز شد و در اجرای پروژه‌ها شاهد شروع پروژه‌هایی چون گلما، ایجاد زیر ساخت پارک سکوتپه و پل تا پل هستیم و در موضوع تکریم نیروها و انضباط مالی نیز توفیقاتی حاصل شده است.

بخشی در عین حال در خصوص توجه به انتصابات و ایجاد ثبات مدیریتی و همچنین پرهیز از دخالت در فعالیت‌های انتخاباتی به شهرداری تذکر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.