کد خبر : 11675
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
125 views

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

۳۶ هزار معلم مازندرانی مشمول قانون رتبه‌بندی شدند/ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی مهمترین برنامه سال جاری

۳۶ هزار معلم مازندرانی مشمول قانون رتبه‌بندی شدند/ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی مهمترین برنامه سال جاری
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ۳۶ هزار همکار آموزش و پرورش استان مشمول قانون رتبه‌بندی شدند، افزود: ۷۵ درصد مشمولان اعتراضی به رتبه ها نداشتند و اعتراض مابقی افراد در حال رسیدگی است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین کمالی در نشست خبری تشریح برنامه های اداره کل و هفته معلم اظهار کرد: در مبانی سند تحول ارکانی برای تربیت تعریف شده که یکی از رکن‌ها رسانه معرفی شده  که برای ما از اهمیت  بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه معلمان یک رتبه علمی پیدا کردند و رتبه‌بندی انگیزه‌ای برای جامعه فرهنگیان ایجاد کرده است، تصریح کرد: ۹۳۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه بندی در کشور شدند و نتایج این قانون در سال های آینده در بخش های مختلف مشخص می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ۳۶ هزار همکار آموزش و پرورش استان مشمول قانون رتبه‌بندی شدند، افزود: ۷۵ درصد مشمولان اعتراضی به رتبه ها نداشتند و اعتراض مابقی افراد در حال رسیدگی است.

این مسئول با اعلام اینکه امسال امتحانات نهایی را در پیش داریم چراکه پایه دوازدهم در رتبه کنکور ۴۰ درصد تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: آزمون نهایی پایه دوازدهم در بالاترین سطح امنیت و سلامت برگزار می شود و از خانواده‌ها انتظار داریم همراهی کنند.

کمالی با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم، گفت: از ۱۲ اردیبهشت برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است و در این هفته معلمان نمونه تجلیل می‌شوند.

وی ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: تلاش داریم مدارس مختلط را کاهش دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: امسال در آزمون استخدامی در دوره ابتدایی ۳۶۰ نفر و در دوره متوسطه ۷۰۰ نفر در استان استخدام می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه پرورشی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب های اجتماعی خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری تاسیس و کار را شروع کرده است.

کمالی از اعزام ۳ هزار دانش آموز به راهیان نور و حضور ۵۳ هزارنفر به صورت برخط خبر داد و افزود: طرح ولایت با حضور ۲ هزار نفر، شرکت ۱۵ هزار نفر دانش آموز و معلم در اردوای جهادی و برگزاری هزار و ۳۰۰ نشست تبیینی با محوریت ۷۸۳ مدرسه از اقدامات مهم در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم نماز را در مدارس پرشورتر برگزار کنیم، ادامه داد: امسال ۲۲ نمازخانه مدارس تجهیز و ساخته شده و ۹۵ نمازخانه دیگر در دست احداث است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: باوجود تمام محدودیت‌ها سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگان پرداخت شده است.

این مسئول تصریح کرد: هشت مدرسه شبانه روزی امسال در مناطق محروم استان ساخته می‌شود.

کمالی از تدوین طرح دیپلماسی آموزشی جمهوری اسلامی ایران با تلاش معلمان نظام تعلیم و تربیت استان خبر داد و افزود: برای تدوین این طرح، تلاش های بسیاری صورت گرفته و دبیرخانه دائمی دیپلماسی آموزشی کشور در آموزش و پرورش استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.