کد خبر : 11850
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
142 views

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران خبر داد:

نخستین نماز جمعه اردیبهشت‌ماه در 47 شهر مازندران برگزار می‌شود/اقامه نماز عیدفطر در مصلاهای مازندران

نخستین نماز جمعه اردیبهشت‌ماه در 47 شهر مازندران برگزار می‌شود/اقامه نماز عیدفطر در مصلاهای مازندران
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران از برگزاری نخستین نماز جمعه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در تمامی ۴۷ شهر استان خبر داد و گفت: نماز عید سعید فطر در تمامی مصلای استان اقامه می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمد انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه این هفته در  شهرهای مختلف مازندران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور و ستاد ملی کرونا و استانداری مازندران، این هفته نیز در تمام شهرهای استان نماز وحدت آفرین جمعه اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین نماز جمعه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برای نود و هشتمین هفته متوالی در تمامی شهرهای استان برگزار می‌شود؛ افزود: بنا بر آخرین تصمیمات اعلام شده دیگر عدم برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان را نخواهیم داشت و نماز جمعه با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان اینکه بسته به تصمیم اتخاذ شده، برقراری نماز جمعه به شرط برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد در مصلی‌ها و در شهرهای نارنجی و قرمز در محیط‌‌های باز در تمامی شهرهای استان اقامه می‌شود؛ تصریح کرد: نکته مهم در برگزاری نماز در شرایط حال حاضر،  رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی شهرهای زرد و آبی استان است.

نخستین نماز جمعه اردیبهشت‌ماه در 47 شهر مازندران برگزار می‌شود
انتظاری خاطرنشان کرد: این هفته 1 اردیبهشت ماه اقامه نماز جمعه در تمام شهرهای استان با وضعیت زرد (در مصلی‌ها) و نیز شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز (در فضای باز و حداکثر به تعداد ۱۰۰ نفر و به مدت ۴۰ دقیقه) بلا مانع است.

وی گفت: نماز جمعه در نخستین روز از اردیبهشت‌ماه در ۴۷ شهرستان مازندران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی (طبق جدول انحصاری) برگزار می‌شود.

اقامه نماز عیدفطر در مصلاهای مازندران

حجت‌الاسلام محمد انتظاری مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر  در تمامی مصلای استان اقامه می‌شود.

وی افزود: آیین نماز عید فطر در ۴۷ مصلای نماز جمعه استان با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان اینکه درب‌ مصلاها از ساعت ۷صبح به روی نمازگزاران باز خواهد شد، گفت: باتوجه به اعلام و هماهنگی‌های صورت گرفته ساعت اقامه نماز عید فطر در مصلاهای مازندران ساعت ۸صبح است.

انتظاری یادآور شد: باتوجه به پیش‌بینی جمعیت برای اقامه نماز عید فطر لازم است نمازگزاران وسایل شخصی مهر و سجاده را به همراه داشته باشند.

برگزاری نخستین نماز جمعه اردیبهشت ماه ساری به امامت  آیت الله محمدی لائینی
گفتنی است خطیب نماز جمعه این هفته ساری  آیت الله محمدی لائینی(نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران و امام جمعه شهرستان ساری) خواهد بود.

سخنران پیش از خطبه نمازجمعه یکم اردیبهشت‌ماه حاج کمیل کهنسال سردار سر افراز جبهه های حق علیه باطل خواهد بود.

در حاشیه برگزاری نماز جمعه ساری، نمایشگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و نمایشگاه تجهیزات و لوازم روند فنی و فقهی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در استان مازندران نیز برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است شروع مراسم نمازجمعه ساعت  ۱۱ خواهد بود و درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد.

تمهیدات اجرایی برای برگزاری مراسم نماز عید فطر در ساری دیده شد
میثم تبریزی رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ره) ساری ضمن تشریح اهم برنامه‌ها و تمهیدات اجرایی برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر در ساری گفت: درب‌های مصلای امام خمینی(ره) از ساعت ۶ صبح، بازگشایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی به طور رسمی از ساعت ۷صبح آغاز می‌شود و ساعت ۸ صبح نماز عید فطر به امامت نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان مازندران حضرت آیت الله محمدی لائینی  اقامه خواهد شد و بعد از آن هم ایراد خطبه‌های نماز عید فطر را توسط ایشان خواهیم داشت.

تبریزی خاطرنشان کرد: نماز عید فطر امسال با شعار «عید بندگی و همبستگی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.