کد خبر : 11915
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
170 views

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اعلام کرد:

امنیت شغلی، درمان، دستمزد و معیشت مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری مازندران

امنیت شغلی، درمان، دستمزد و معیشت مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری مازندران
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت:نداشتن امنیت شغلی، درمان، دستمزد و معیشت از مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری استان است.


به گزارش تیتر شمال؛ نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در نشست امروز با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته کارگر برگزار شد؛ اظهار کرد: هر ساله در تقویم رسمی کشور  از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

وی افزود:  امروز نخستین روز هفته کارگر است که تعدادی از کارگران استان برای زیارت حرم امام خمینی (ره) اعزام شده‌اند و در مرکز استان نیز مراسم غبارروبی مزار شهدا صورت گرفته است.

امنیت شغلی، درمان، دستمزد و معیشت مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری مازندران
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، خاطرنشان کرد: در آخرین روز هفته کارگر همایش تجلیل از کارگران نمونه با حضور استاندار مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نداشتن امنیت شغلی، درمان، دستمزد و معیشت از مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری استان است.

دریابیگی تصریح کرد: انتظار ما از دولت آن است که ضمن مهار و توقف تورم فعلی در تعیین میزان افزایش دستمزد نرخ فعلی تورم را در نظر بگیرد.

میزان افزایش دستمزد کارگران با تورم همخوانی ندارد
علوی‌نژاد رئیس مجمع کارگران مازندران نیز  بیان کرد: چرخه مملکت به دست کارگرانی می‌چرخد که آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه امنیت شغلی کارگران در کشور و استان بسیار پایین است و علی‌رغم شعارها چیزی جز زیان عاید کارگران نشد.

رئیس مجمع  کارگران مازندران، اعلام کرد: افزایش دستمزد کارگران طی سال‌جاری بسیار دردآور است؛ چگونه تورم ۶۰ درصدی با افزایش حقوق ۲۰ درصدی همخوانی دارد؟

این مسئول افزود: اخراج بی‌رویه کارگران در حال انجام است که بخشی از این موارد مربوط به شهرداری‌ها و کارکنان تبدیل وضعیت است و متاسفانه صدای کارگران به گوش مسئولان نمی‌رسد و اگر برسد هم پاسخی درخور داده نمی‌شود.

علوی‌نژاد تاکید کرد: آزادی بیان تشکل‌های کارگری حق مسلم آنان است و محدود کردن این حق، پسندیده نیست و تشکل‌ها زبان گویای کارگران هستند.

وی متذکر شد: مدیران باید راهکار ارائه کنند نه اینکه نیرو پشت نیرو اخراج کنند؛ در حالی‌که به راحتی با افزودن یک خط تولید جدید می‌توان بحران را پشت سر گذاشت.


کارگری دیگر به صرفه نیست
شیرافکن رئیس کانون شورای هماهنگی کارگر مازندران نیز در این نشست گفت: مهمترین دغدغه روز کارگران به میزان افزایش حقوق و دستمزد برمی‌گردد و اصلا این میزان منصفانه نیست.

وی افزود: در شرایط کنونی کارگری کردن دیگر در کشور به صرفه نیست و سفره کارگران هر روز کوچک‌تر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی کارگری مازندران خاطرنشان کرد: افزایش مشاغل کاذب از تبعات شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه کارگری است و انتظار و مطالبه جامعه کارگری تجدید نظر و اصلاح میزان افزایش دستمزد است.

این مسئول ادامه داد:  قراردادهای سفید امضا از دیگر مشکلات عدیده جامعه کارگری است که از گذشته تاکنون بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

جاماندن جامعه کارگری از سهام عدالت!
شیرافکن گفت: همه ساله شورای عالی کار باید بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت خانوار، حقوق و مزایای جامعه کارگری را افزایش دهد که متاسفانه این موارد به درستی لحاظ نشده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه سهام عدالت به کارگران تخصص نیافته است و جای تعجب است که سهامی با نام عدالت چرا به قشری همچون کارگران تخصیص نیافته است.

ساداتی رئیس کانون انجمن کارگری مازندران نیز در این نشست عنوان کرد: حقوق و دستمزد یکی از مشکلات عدیده حاکم بر جامعه کارگری ما است.

وی افزود: معیشت کارگران جدای از معیشت مردم نیست و تفاوتی ندارد و لذا سختی شرایط کنونی با توجه به نرخ تورم مشهود است.

رئیس کانون جامعه کارگری مازندران، خاطرنشان کرد: مشکلات بیمه‌ای یکی از مشکلات عدیده جامعه کارگری است بنحوی که بیمه برخی از جامعه کارگری را اصلا نمی‌پذیرد، برخی را با شرایطی می‌پذیرد و بخشی را می‌پذیرد و نگاه‌های چند گانه‌ای در این خصوص در بیمه وجود دارد.

20 هزار کارگر ساختمانی مازندران چشم انتظار پذیرش تامین اجتماعی!
این مسئول ادامه داد: گروه‌های سرانه‌ای جامعه کارگری بیشترین چالش و مشکل را با بیمه دارند؛ چرا که بخشی از دستورالعمل‌های فرا قانونی وجود دارد که آسیب فراوانی به این قشر را وارد کرده است.

ساداتی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان جامعه کارگری مازندران کمتر از ۴۰ هزار نفر است؛ اعلام کرد: بیش از دو سال است که در تلاش برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه هستیم که اکنون با گذشت سه ماه از تصویب آن هنوز عملا اجرایی نشده است و از پذیرش کارگران ساختمانی در لیست انتظار در بیمه خبری نیست که در استان مازندران تعداد این کارگران بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: در پی اختلال سایت بیمه تامین اجتماعی ارتباط این سازمان با برخی دستگاه‌ها نظیر آموزش فنی و حرفه‌ای قطع شد و حذف برخی از اطلاعات سبب بروز مشکلات فراوانی برای برخی از کارگران به موجب حذف آنان از لیست بیمه و عدم امکان پرداخت حق بیمه شده است.

رئیس کانون جامعه کارگری مازندران، اذعان کرد: خواسته جامعه کارگری نظارت بر مصارف و منابع تامین اجتماعی است و از نمایندگان مجلس انتظار داریم تحقیق و تفحص را راه بیندازند تا راستی آزمایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.