کد خبر : 12090
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
131 views

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مهرماه امسال سامانه جامع دام کشور رونمایی می‌شود

مهرماه امسال سامانه جامع دام کشور رونمایی می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی از مصوب شدن راه اندازی سامانه جامع دام کشور خبر داد و گفت: این سامانه مهرماه امسال رونمایی می شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی سراسر کشور در بابلسر با بیان اینکه نگاه وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال است، گفت: در سال جدید باید بیشتر از سال قبل در بخش دام و طیور توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای رهایی از بحران‌ها باید قدرت علم و تحلیل وجود داشته باشد و آمار و ارقام ارائه شده مبتنی بر واقعیت باشد.

دماوندی نژاد افزود: معاونین بهبود تولیدات دامی در استان ها باید مجهز به آمار و ارقام دقیق باشند و هوشیاری و آگاهی لازم داشته باشند تا به شرایط باثبات و پایدار در تولید برسیم.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امنیت سفره مردم را بر عهده داریم و چیزی مهمتر از سفره مردم نیست و باید تلاش شود امنیت سفره مردم ماندگار باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم عرضه و تقاضا بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و علاوه بر عهده دار بودن فرماندهی تولید، تنظیم بازار هم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شد، باید با قدرت در این مسیر گام برداریم تا خلایی در تولید و بازار نداشته باشیم.

دماوندی نژاد بیان کرد: حق بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور از سوی بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادا نشد بلکه ۵۰ درصد تسهیلات در بخش دام و ۵۰ درصد در بخش طیور از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد.

حسین دماوندی نژاد گفت: قیمت شیر خام درب دامداری ۱۵ هزار تومان اعلام شد و منتظر ابلاغ رسمی آن هستیم وامسال به دنبال حذف تعرفه های ترجیحی در شیر خشک نیز هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تولید با پیوست صادرات هستیم، افزود: اگر کشاورزی اقتصادی شود نرخ سود تا ۱۸ درصد را می توان تحمل کرد اما اگر کشاورزی بازرگانی نباشد نرخ سود ۲۳ درصد غیر قابل تحمل است.

دماوندی نژاد اضافه کرد: در حوزه کشاورزی باید نرخ تسهیلات کمتر از ۱۰ درصد باشد در غیراینصورت اگر کشاورزی بازرگانی و تجاری نباشد با تسهیلات با سود ۲۳ درصد مقرون به صرفه نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی از مصوب شدن راه اندازی سامانه جامع دام کشور خبر داد و گفت: این سامانه مهرماه امسال رونمایی می شود و در این سامانه همه اطلاعات دام کشور به صورت یکپارچه قابل دسترس و بهره برداری خواهد بود که در تصمیم گیری های کلان کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب برای دام و طیور مهمترین رکن پایداری این صنعت است، ادامه داد: ۴۶ هزار تن خرید گوشت در پشتیبانی امور دام یک رکورد بود که به آن دست پیدا کردیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: تا شهریورماه امسال از منابع داخلی گوشت برای در پشتیبانی امور دام ذخیره سازی خواهد شد و از مهرماه دام زنده خریداری خواهد شد و موظف هستیم ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین خریداری کنیم.

وی ادامه داد: برنامه داریم امسال طرح یک هزار راس دام سبک بره پایه پروار وارد کشور شود که این طرح در تولید قراردادی گنجانده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.