کد خبر : 13018
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
187 views

کلنگ زنی مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام ساری / مشارکت ۲۵۴ میلیارد تومانی خیرین سلامت مازندران در سال ۱۴۰۱

کلنگ زنی مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام ساری / مشارکت ۲۵۴ میلیارد تومانی خیرین سلامت مازندران در سال ۱۴۰۱
آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز درمان ناباروری کوثر بیمارستان امام(ره)ساری با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نمایندگان مردم ساری ومیاندورود درمجلس، معاونین درمان و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار ساری، مدیرعامل مجمع خیرین و جمعی از خیرین، مدیران و پزشکان بیمارستان امام(ره) ساری برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به اتفاق معاونین خود در سفری دو روزه صبح پنج شنبه وارد مازندران شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، بابایی کارنامی زارعی نمایندگان مردم ساری و میاندورود، شریعتی نماینده شرق مازندران در مجلس، دکتر کاظمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طهماسب پور مدیرعامل مجمع خیرین، دکتر محمودیان مدیر امور خیرین و مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وی را همراهی می کردند.

شهریاری در این سفر از مرکز بهداشت شماره ۳ ساری، مرکز دیالیز طوبای ۲ ، مرکز شماره ۷ بهداشت ساری، پروژه در حال احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اومال نکا، پروژه در حال احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستایی آبلو نکا،  بیمارستان امام حسین(ع) نکا، پروژه در حال احداث ساختمان مرکز تخصصی و فوق تخصصی طوبی شهرستان نکا، همچنین ساختمان در حال ساخت مجمع خیرین استان واقع در ساری بازدید کرد.

وی در این بازدیدها ضمن گفت و گو با کارکنان این مراکز، در خصوص مسائل مختلف بهداشتی و درمانی همچنین طرح چون پزشک خانواده، وضعیت پزشکان مناطق محروم و شهری و…  با دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه های این حوزه قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مازندران بود.

 

آیت الله لائینی:

به درمان بیشتر از  بهداشت و پیشگیری توجه می شود

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار با حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که با همراهی دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، دکتر کاظمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طهماسب پور مدیرعامل مجمع خیرین و دکتر محمودیان مدیر امور خیرین و مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد، ضمن تبریک مناسبت های خردادماه، اظهار کرد: جامعه خیرین، نعمتی بزرگ برای ما هستند و کمک و مشارکت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومانی خیرین استان در حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر تبیین مسائل حوزه سلامت و بهداشت تاکید کرد و گفت: نباید از حوزه آموزش غافل شد و انتظار می رود از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه های نیمه کاره یا در دست احداث حوزه سلامت استفاده مناسب صورت گیرد.

آیت الله لائینی تصریح کرد: معمولا در جامعه ما به درمان بیشتر از  بهداشت و پیشگیری توجه می شود و چندان به بهداشت توجه نمی کنیم در حالی که نیاز است ابتدا به حوزه پیشگیری بپردازیم و زمینه های ایجاد بیماری از جمله مصرف بی رویه سموم کشاورزی، آلاینده های شیمیایی زباله های صنعتی و … را کاهش دهیم.

وی همچنین از خیرین خواست به حوزه بهداشت توجه بیشتری نمایند چرا که حوزه سلامت از بهترین حوزه ها در بخش نیکوکاری و اقدامات خیرخواهانه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان، خواستار شناسایی طرح های مورد نیاز و پروژه های در دست اجرای استان در حوزه سلامت و همچنین اولویت بندی آن ها بر اساس اهمیت و ضرورت توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد و گفت: این طرح ها و پروژه ها به ترتیب اولویت به مجمع خیرین جهت احداث و تکمیل معرفی شود تا اقدامات مناسب صورت پذیرد.

 

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

امکانات بهداشتی و درمانی مرکز مازندران مناسب است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران هدف از سفر یک روزه خود به دیار علویان را  آگاهی از وضعیت بهداشت و درمان استان و بازدید از امکانات این حوزه برشمرد و گفت: در نظر داریم که از ظرفیت های دولت و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین برای رفع مسائل موجود در حوزه سلامت بهره گیریم.

وی با بیان اینکه مازندران، از خیرین بزرگ و فعال برخوردار است، افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در حوزه های بهداشت و درمان صورت پذیرفت و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری استمرار یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:  در هیچ جای جهان دولت ها به تنهایی نمی توانند از پس هزینه های درمان بر آیند و نیاز به مشارکت مردم است و ایرام هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از طرح و پروژه ها در حوزه های مختلف با مشارکت خیرین محقق می شود.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه گریزی به طرح پزشکی خانواده زد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان، فرهنگستان و افراد خبره جامعه پزشکی، خواستار ایجاد تغییراتی در اجرای این طرح هستند تا نتایج مطلوب تری حاصل گردد.

وی با اشاره به پیگیری های متعدد و برگزاری جلسات مختلف برای رسیدن به نظری واحد در اجرای طرح پزشکی خانواده گفت: هدف ما این است که طرحی مناسب و درخور اجرایی گردد و رضایت مردم را در پی داشته باشد نه اینکه در کوتاه مدت و ظرف یکی دو سال متوقف گردد و اجرای آن هزینه ای گزاف بر دوش دولت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان بیان کرد: در بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی مازندران، امکانات این مراکز به ویژه در بخش دیالیز  را مطلوب دیدم و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت های خیرین، امکانات موجود را ارتقا بخشیم و حتی بخشی از ساختمان های استیجاری حوزه بهداشت را با مشارکت خیرین، احداث نماییم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:

مشارکت ۲۵۴ میلیارد تومانی خیرین سلامت مازندران در سال ۱۴۰۱

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: این دیدارها و نشست ها عاملی برای استفاده بهینه از ظرفیت های نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و مجمع خیرین در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخشی از مجموعه خود را به عنوان مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت فعال کرده است، گفت: برنامه ها و خدمات متنوعی را در دست اجرا داریم که در چند حوزه در حال انجام است که یک حوزه آن ایجاد ساختار برای مشارکت های مردمی در سطح شهرستان ها بوده است و تاکنون ۲۰ مجمع خیرین سلامت در سطح ۲۱ شهرستان مازندران تشکیل شد و شبکه سازی خیرین انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشارکت همه جانبه مجمع خیرین استان برای شبکه سازی در شهرستان ها افزود: ایجاد ساختار برای حمایت از بیماران لاعلاج با مشارکت خیرین از دیگر اقدامات ما در این حوزه است.

دکتر غلامی تهیه و تدوین کتابچه نیازمندی های سلامت شهرستان های مختلف استان را از دیگر اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد و گفت: در این کتابچه  اولویت های هر شهرستان به تفکیک پروژه ها و نیازهای اساسی هر شهرستان لحاظ شده است و خدمات و پروژه های آتی بر اساس آن خواهد بود.

دکتر غلامی بازسازی پایگاه سلامت شهری شماره ۴ ساری، بازسازی و تکمیل ساختمان کلینیک ام اس بیمارستان بوعلی سینا ساری، تامین هزینه ساخت پایگاه اورژانس۱۱۵ هچیرود در چالوس، تجهیز مرکز جامع سلامت نور، تجهیز بخش هایی از بیمارستان  زارع ساری و اجرای تعدادی پروژه های دیگر در شهرهای مختلف استان را  از دیگر اقدامات مشارکتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خیرین سلامت استان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان مشارکت نقدی و غیر نقدی خیرین استان را در حوزه سلامت در سال ۱۴۰۰،  ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۴۰۱ با یکصد میلیارد تومان افزایش به عدد ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.

دکتر غلامی افزود: تعداد پروژه های خیر ساز در سال ۱۴۰۱ در حوزه بهداشتی ۹ مرکز، ۵ پایگاه اورژانس۱۱۵ و ۴ مرکز آموزشی درمانی و بیمارستان بوده و  ۸ پروژه  نیز در حوزه بهداشتی و درمانی به طور کامل خیر ساز بوده است. یعنی از ۱۸ پروژه موجود، احداث ۱۰ پروژه با همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مشارکت مجمع خیرین سلامت استان بوده است.

گفتنی است در این سفر، کلنگ زنی پروژه ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام(ره) ساری و کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی معلم کلای گلما با حضور دکتر شهریاری انجام شد.

 

 

کلنگ زنی پروژه ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام(ره) ساری

آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز درمان ناباروری کوثر بیمارستان امام(ره)ساری با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نمایندگان مردم ساری ومیاندورود درمجلس، معاونین درمان و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار ساری، مدیرعامل مجمع خیرین و جمعی از خیرین، مدیران و پزشکان بیمارستان امام(ره) ساری برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اعتبار پروژه ۳۰ میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: اعتبارات این پروژه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و خیر گرانقدر حاجی قربانخانی و نماینده ایشان مهندس آزرده تامین می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس هم با بیان اینکه مراکز بسیاری برای درمان ناباروری درکشور فعال هستند، اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت خیرین اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه تامین شود.

وی گفت: این پروژه فقط مختص مردم مازندران نیست و با توجه به وضعیت توریستی استان درگردشگری سلامت نیز نقش خواهد داشت.

 

با حضور حسینعلی شهریاری صورت گرفت؛

برگزاری آئین کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی معلم کلای گلما

مراسم کلنگ زنی درمانگاه معلم کلای گلما شهرستان ساری با حضور حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابایی کارنامی و زارعی نمایندگان مردم ساری و میاندورود درمجلس، فرماندار ساری، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از خیرین سلامت و مردم منطقه برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در این باره اظهار کرد: زمین این درمانگاه توسط دکتر نورانی به مساحت ۵۰۰ متر اهدا شده است و مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ افتتاح گردد و  ۵ روستا با جمعیت حدود ۴ هزار نفر را تحت پوشش خدمات سلامت قرار خواهد داد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این مراسم احداث چنین پروژه هایی را برای توسعه روستاها و عاملی برای مهاجرت معکوس روستائیان ذکر کرد و گفت: خیران همیشه منشا اقدامات خیر و خداپسند هستند که با بخشش بخش بزرگی از اموال خود، مردم را امیدوار و خوشحال می کنند و این اقدام آن ها اجر و قرب فراوانی نزد خداوند دارد.

 

برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی و مجمع خیرین حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان مازندران از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مرکز مازندران بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.