کد خبر : 13090
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
132 views

در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری چه گذشت؟

تذکرات شورا به شهرداری ساری؛ ضرورت لایروبی رودخانه تجن تا لزوم فاصله شهرداری از روزمرگی‌ها

تذکرات  شورا به شهرداری ساری؛ ضرورت لایروبی رودخانه تجن تا لزوم فاصله شهرداری از روزمرگی‌ها
شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری روز سه شنبه 23 خرداد 1402 با حضور کلیه اعضا و اصحاب رسانه بصورت عادی در تالار جلسات شورا تشکیل شد .


به گزارش تیتر شمال؛ شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری روز سه شنبه 23 خرداد 1402 با حضور کلیه اعضا و اصحاب رسانه بصورت عادی در تالار جلسات شورا تشکیل شد .

در این جلسه که سعید حسینی مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز حضور داشت ابتدا سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا در سخنانی با اشاره به اینکه خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ، ماه رویدادهای سرنوشت ساز می باشد افزود : از قیام 15 خرداد سال 1342 به عنوان نقطه عطف نهضت اسلامی ایران تا اتفاقات پس از پیروزی انقلاب منجمله تاسیس مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار نخستین دوره مجلس ، عزل بنی صدر و تحولات پس از آن ، آزاد سازی خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و همچنین ارتحال جانگداز معمار بزرگ انقلاب اسلامی و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به رهبری ، از جمله رخدادهای بزرگ خرداد است  .

وی خاطر نشان کرد : همه ساله نیمه خرداد ماه، برای ملت بزرگ ایران اسلامی، سالروز بزرگداشت یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است. بزرگمردی که کشورمان را با اندیشه های متعالی خود از  بند استبداد و استعمار نجات داد و مستضعفین جهان را برای مبارزه، مقاومت و پیروزی در برابر مستکبران امیدوار ساخت چنانکه انقلاب اسلامی با اتکا و پیروی از این اندیشه های ناب به رهبری خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) همچنان در حال حرکت می باشد . بنابراین امام عزیز حق بزرگی به گردن همه ما دارد و بر ما فرض است که آرمانها و اندیشه های بلند ایشان را دنبال کنیم و وصایای ایشان را نصب العین خود قرار دهیم .

یوسفی گفت : انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) از سوی مجلس خبرگان به عنوان رهبرجمهوری اسلامی ایران ، ملت ما و دوستان انقلاب را خشنود و به تداوم انقلاب و تحقق آرمانهای امام (ره) و شهدا امیدوار نموده و دشمنان و بدخواهان را که به خیال باطل خود تصور میکردند در فقدان امام بزرگوار ، مشکلاتی برای انقلاب و نظام و کشور اسلامی ما بوجود خواهد آمد و راه برای توطئه های آنان باز خواهد شد ، مایوس ساخت .

وی اظهار داشت : اکنون که در آغاز سی و پنجمین سال رهبری حضرت آقا قرار داریم ، می بینیم که این انتخاب تا چه اندازه در راستای اندیشه های حضرت امام (ره) و در مسیر حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بود و رهبر فرزانه انقلاب با هدایت های مدبرانه و اقتدار مثال زدنی ، نهضت را هدایت نمودند و کشتی انقلاب را از طوفان های سهمگین حوادث و توطئه های دشمنان به  سلامت عبور دادند و لذا همه ما باید تحت زعامت این مرد بزرگ و گوش به فرمان ایشان در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی سهیم باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد : لازم است به این نکته مهم توجه کنیم که اگر ما با حفظ همدلی و دلسوزی و با بکارگیری همه ظرفیتها در جهت انجام وظایف خود و تعالی نهاد مدیریت شهری حرکت کرده و برای جلب رضایت مردم و ایجاد امید در آنها تلاش کنیم در واقع در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب حرکت کرده ایم زیرا هدف انقلاب اسلامی چیزی جز سربلندی ملت و کشور عزیزمان نیست .

در ادامه جلسه هر یک از اعضا تذکراتی را مطرح نمودند ؛

پرویز شعبانی رئیس شورا ضرورت اجرای قانون بیمه تامین اجتماعی سازندگان را مورد توجه قرار داد و افزود : رفع سد معبر مدتی است متمرکز شده اما به نظرم اگر مانند قبل باشد و این امر برای هر منطقه تحت مدیریت شهرداری مربوطه قرار گیرد با توجه به اشراف شهرداری های مناطق بهتر عمل خواهد شد .

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در همه واحدهای شهرداری تاکید کرد و افزود : مدیران و کارکنان شهرداری لازم است با شهروندان و سازنده ها با رعایت اخلاق و رافت برخورد کنند .

شعبانی همچنین جمع آوری بموقع پسماندها از سوی سازمان ذیربط را مورد تاکید قرار داد .

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا بر ضرورت انضباط مالی در شهرداری تاکید کرد و در خصوص ضعف های موجود در جمع اوری زباله های شهر تذکر داد .

وی یادآور شد : زباله هایی که از محمودآباد در ساری تخلیه شد اگر جهت کمک و نگاه استانی بود ایرادی ندارد ولی اگر در جهت منافع یک عده خاص بوده و برای شهرداری هزینه داشته باشد پذیرفته نیست .

یوسفی با تاکید بر اینکه انتصابات در شهرداری نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد افزود : مدیران قبلی سازمانها نباید حذف یا مهره سوخته تلقی شوند بلکه این عزیزان سرمایه های شهر هستند و باید از توان و تجربه آنها استفاده شود .

شهرام ایرجی با اشاره به انتصاب معاون جدید استاندار در امور عمرانی این امر را به فال نیک گرفت و پیشنهاد کرد از ایشان برای حضور در جلسه شورای شهر دعوت بعمل آید .

وی با بیان اینکه ما نماینده و زبان گویای مردم هستیم و باید پیگیر مطالباتشان در حوزه شهری باشیم گفت : شهرداری ساری در سه ماه اخیر حدود 420 میلیارد تومان درآمد داشت لازم است گزارش دهند این درآمدها چگونه هزینه شده که هنوز نیروها دغدغه حقوقشان را دارند ؟

ایرجی بر ضرورت وجود اعتماد و هماهنگی بین شهردار و مدیران زیر مجموعه جهت پیشبرد امور تاکید کرد و گفت : مردم از شهرداری خدمات می خواهند و وجود مشکلات نمیتواند توجیه مناسبی برای ضعف در خدمات رسانی باشد .

وی به تذکرات مکرر و پیگیری های خود برای آسفالت و لکه گیری معابر اشاره کرد و خواستار تسریع در این امر و همچنین رسیدگی به مشکلات و نارسایی های مناطق حاشیه و الحاقی شد .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر ساری پائین بودن سرانه فضاهای سبز و ورزشی در بلوار امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تاکیدات اعضای شورا در خصوص تکمیل پروژه انبار توشه ترمینال گفت : این پروژه با کمتر از 4 میلیارد تومان هزینه تکمیل خواهد شد در حالی که برای شهرداری آورده خواهد داشت .

وی با ضعیف خواندن وضعیت نگهداری پارکها تاکید کرد : ایجاد ، توسعه و حفظ فضای سبز باید در طول سال صورت گیرد و به ماه پایانی سال موکول نشود .

ایرجی در خصوص ضرورت لایروبی رودخانه تجن در محدوده پارکهای ملل و قائم ، نظام پرداخت در شهرداری و اجرای پروژه های مصوب شورا تذکر داد و اظهار داشت : شهرداری باید پیگیر اجرای طرحهای زودبازده و درآمدزا باشد .

وی در راستای جلوگیری از فعالیت دلالان ، از شهروندان و سازنده ها خواست برای پیگیری کارهای خود به اعضای شورا و شهردار مراجعه کنند و از مراجعه به افراد سودجو بپرهیزند .

ایرجی از همراهی و حمایت فرماندار ساری قدردانی نمود و با تقدیر از شهرداری منطقه 3 و سازمانهای آرامستان ، فضای سبز ، آتش نشانی ، حمل و نقل و ترافیک و مدیریت پسماند که خوب دارند کار می کنند افزود : ما همانطورکه کم کاری ها را تذکر میدهیم قدردان تلاش های مثبت نیز هستیم .

سید افشین راسخ با بیان اینکه شهرداری در حوزه برنامه ریزی و شناخت منابع دچار چالش می باشد افزود : ما در مدیریت شهری نیاز به چشم انداز و افق روشن داریم تا مسیر حرکتی درست و مشخص باشد و این امر با برنامه ریزی و نیز شناخت و ایجاد و بکارگیری منابع میسر خواهد شد .

وی تاکید کرد : شهرداری باید از روزمرگی فاصله بگیرد و به سمت پویایی برود .

سبحان بخشی نیز خواستار حضور شهردار در جلسات شورا شد و گفت : بسیاری از کاستی ها در عملکرد شهرداری ناشی از نبود منابع می باشد بنابراین مهمترین کار در شرایط کنونی این هست که دنبال افزایش منابع درآمدی باشیم .

سید رحمان میرشجاعی وضعیت جمع اوری زباله های شهر را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال با استقرار جایگاه تخلیه زباله در ورودی شهر مخالفت نمود .

وی همچنین خواستار برخورد احترام آمیز با شهرداران و مدیران قبلی شد .

سید ذوالفقار شریفی از نحوه فعالیت شرکت متولی نگهداری و خدمات شهری انتقاد و بر ضرورت پرداخت بموقع حقوق نیروهای شرکتی تاکیدکرد .

وی نتیجه تغییرات مدیریتی در سازمانهای مدیریت پسماند ، تاکسیرانی و آتش نشانی را مثبت برشمرد و اصل تفویض اختیار توسط شهردار جهت پویایی مجموعه را ضروری دانست .

شریفی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران برای اجرای طرحهای شاخص تاکید نمود .

سید حسن احمدی در راستای دستور جلسه با طرح نامه های وارده ( تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید و همکاری شرکت های مسافربر اینترنتی با شهرداری ) ، پیرامون طرح این دو نامه در کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی و بررسی جزئیات آن توضیحاتی داد .

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری با بیان اینکه تصمیمات شورا باید در جهت حفظ مصالح شهر و منافع شهروندان باشد افزود : با توجه به دغدغه خانواده ها در رابطه با سرویس مدارس فرزندانشان و همچنین مزایای ضابطه مند شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی (اسنپ و تپسی) با هدف تسهیل آمد و شد شهروندان ، باید سعی در اتخاذ تصمیمات مناسب در این موارد داشته باشیم .

گفتنی است شورا در ادامه جلسه پیرامون نامه ها و لوایح شهرداری تصمیم گیری نمود .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.