کد خبر : 13198
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
156 views

طی روز جاری صورت گرفت؛

از سرگیری پرواز مشهد-نوشهر ؛ مطالبه‌ای که پاسخ داده شد

از سرگیری پرواز مشهد-نوشهر ؛ مطالبه‌ای که پاسخ داده شد
پرواز مسیر رفت و برگشت نوشهر-مشهد که به دلیل کارشکنی یک شرکت هواپیمایی مدتی لغو شده بود، امروز جمعه با قراردادی جدید برقرار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ پرواز مسیر رفت و برگشت نوشهر-مشهد که به دلیل کارشکنی یک شرکت هواپیمایی مدتی لغو شده بود، امروز جمعه با قراردادی جدید برقرار شد.

این پرواز از آنجایی که تا دهم خرداد ماه امسال هفتگی در روز های یکشنبه و چهارشنبه با همکاری شرکت هواپیمایی آسمان توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ در فرودگاه نوشهر برقرار بود، از زمان یاد شده این شرکت بنا به دلایلی همکاری اش را با فرودگاه نوشهر قطع کرد.

این اتفاق غیر منتظره و نابهنگام با واکنش کاربران فضای مجازی، مسوولان و مردم خطه غربی مازندران همراه شد تا جایی که امام جمعه نوشهر هم در خطبه های نماز جمعه ۲ هفته گذشته نسبت به همکاری نداشتن شرکت هواپیمایی آسمان و لغو پروازهای نوشهر – مشهد انتقاد و گلایه کرد و تاکید کرد که مسوولان دست اندر کار به هر شکل ممکن باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

با این حال این موضوع در دستور کار مسوولان امر قرار گرفت و در نهایت در سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی در چهارم خرداد ماه امسال به غرب مازندران و شهرستان رامسر این موضوع مطرح شد و این مقام وزارت وعده داد این پروازها را دوباره به فرودگاه نوشهر برگرداند.

طبق مستندات موجود سابقه همکاری شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری پروازهای نوشهر – مشهد به زمستان سال ۱۳۸۳ برمی گردد.

ضمن آنکه پیش ازشروع کرونا هفتگی به علت استقبال چشمگیر مردم پروازها در مسیر رفت و برگشت نوشهر – مشهد در تمامی روزها با همکاری شرکت های هواپیمایی آسمان و تابان برقرار بود.

 

در این ارتباط فرماندار نوشهر گفت : این پرواز اکنون با پیگیری مسوولان امر به ویژه مکاتبه و تماس تلفنی نماینده مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی از امروز جمعه در فرودگاه این شهر برقرار شده است.

رستم زرودی افزود: نامه نگاری های هم با شرکت هواپیمایی قشم ایر انجام گرفته تا دیگر روزها هفته هم به تناسب ظرفیت و نیاز همکاری لازم در برقراری پروازها در مسیر رفت و برگشت نوشهر – مشهد با فرودگاه این شهر داشته یاشد.

هواپیمای فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با ظرفیت دست کم ۱۰۰ نفر امروز حوالی ۱۳ و ۲۰ دقیقه در فرودگاه نوشهر نشست و پس از پیاده کردن مسافران مشهد دوباره حوالی ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه فرودگاه نوشهر را به مقصد مشهد ترک خواهد کرد

در زمان حاضر هفتگی پرواز در مسیرهای رفت و برگشت تهران – نوشهر، مشهد – نوشهر و شیراز – نوشهر در فرودگاه نوشهر برقرار است.

فرودگاه نوشهر در زمینی به گستره حدود ۵۸ هکتار و با باندی به طول حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر از سال ۱۳۳۲ در ضلع شمالی این شهر ساخته شد و از لحاظ قدمت نسبت به فرودگاه رامسر و دشت ناز ساری جزو قدیمی ترین فرودگاه های مازندران است این فرودگاه به علت واقع شدن در جوار آب های ساحلی خزر هر مسافری که بر فراز آسمان شهر به این فرودگاه بنگرد از دیدن زیبایی های این فرودگاه حیرت زده و شگفت زده می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.