کد خبر : 13186
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
158 views

فرماندار شهرستان چالوس و بخشدار مرزن آباد تاکید کردند؛ 

ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای ایمن سازی جاده چالوس / عملیات ایمن سازی محور چالوس _ کرج با شتاب انجام شود+فیلم 

ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای ایمن سازی جاده چالوس / عملیات ایمن سازی محور چالوس _ کرج با شتاب انجام شود+فیلم 
فرماندار چالوس و بخشدار مرزن آباد در بازدید از مناطق آسیب دیده این محور بر لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای ایمن سازی جاده چالوس و شتاب بخشی به عملیات ایمن سازی، تاکید کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ سارا احمدی-  فرماندارشهرستان چالوس در حاشیه در بازدید از  محور چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: درجاده چالوس شاهد حوادث ناگواری بودیم واز قبل هم نقاطی شناسایی شده بودند که این نقاط حادثه خیزهستند وحالت رانشی وریزشی دارندوبعضاًموجب ریزش سنگ می‌شوند.

علی قاسمی افزود:حدود ۱۴نقطه حادثه خیز احصاوشناسایی کردیم متاسفانه در این حوادث خودروهاصدمه میبینند و یا شهروندان دچارمصدومیت و مجروح می‌شوند و یا منجر به فوت آنان میشود که درچندروز اخیر هم این اتفاق سه تن ازهموطنان عزیز ماجانشان را ازدست دادند که بعد از حادثه عوامل راهداری در منطقه معروف به کمرزرد در دره هریجان مستقرشدند و کار لق گیری را انجام میدهند اما در صورت بارندگی مجدد که قطعا خواهیم داشت دوباره این خاک سست میشود ممکن است که در نقاطی دیگر شاهدریزش سنگ باشیم.
وی تصریح کرد: این ۱۴ نقطه شناسایی شده را به وزارت راه و شهرسازی، ستاد مدیریت بحران کشور و راهداری استان ارائه کردیم وراهکارهای لازم هم برای رفع این نقاط حادثه خیز هم ارائه شد که برخی نقاط بایدلق گیری، فنس کشی سوئیسی یا تورسنگ انجام شود و در برخی نقاط دیگر هم دیواره احداث و گالری ایجادشود.
فرماندارچالوس درپایان تاکید کرد:از طریق سازمان برنامه بودجه استان وسازمان مدیریت بحران از محل بودجه حوادث و ماده ۱۷ اعتبارات ویژه ای برای این مهم اختصاص پیدا کند تاایمن سازی جاده چالوس انجام شود.
مهدی صادقی بخشدار مرزن آباد نیز در بازدید از  محور چالوس در نقطه حادثه خیز کمرزرد دره هریجان گفت: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد ریزش سنگ بودیم و در همین چند روز سه هموطن ما که مسافر هم بودند جانشان را ازدست دادند و با نهایت تاسف و ضمن تسلیت به خانواده های داغدار این عزیزان باید گفت که با وجود سالیانی که در این محور دچار ریزش سنگ های معلق در محور کندوان هستیم، جلسات و پیگیری هایی متعددی هم انجام شد و مصوباتی هم در بر داشت.
وی افزود: در۴ فروردین ۱۴۰۲ در جلسه شورای عالی ترافیک استان با مدیریت استاندار مازندران، اکبری معاونت وزارت راه، دکتر نامی ریاست سازمان مدیریت بحران کشور در بخش مرزن آباد جلسه تشکیل شد و قرار بر این بود که طی دو هفته تمام نقاط حادثه‌خیز این محور که ۷۵ کیلومتر آن  در بخش مرزن آباد و چالوس قرار دارد احصا شود و با برآورد ریالی و انجام کار کارشناسی اقدامات لازم برای بهسازی مسیر انجام شود که متاسفانه تا به امروز طول کشید اما  همین موضوع باعث شد تا شاهد جان باختن پنج نفر از هموطنان خود در سال جدید باشیم .
صادقی افزود: قطعا این موضوع انتقاداتی از سوی مردم و دولت در بر خواهد داشت ولی در حال حاضر با تدابیری که در حال انجام است کار لق گیری موقت در حال اجراست و جاده به حالت عادی درآمده است.
بخشدار مرزن آباد تصریح کرد:۱۴ نقطه حادثه خیز در محور کندوان وجود دارد که بیشتر این نقاط باید گالری بخورد و ایمن شود و انتظار ما از دست اندرکاران و عزیزانی که باید به این موضوع کمک کنند این است که هر چه زودتر در ایمن سازی مسیر شتاب کنندتا به امید خدا هم هموطنان ما هم افراد بومی و به خصوص مسافرین که از این محور زیبا عبور می‌کنند دچار حادثه نشوند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.