کد خبر : 13232
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
185 views

شرکت برق منطقه‌ای مازندران در هفته‌ای که گذشت؛

اقدام جهادی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران برای تابستانی بدون خاموشی

اقدام جهادی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران برای تابستانی بدون خاموشی
در این گزارش، اقدامات هفته گذشته شرکت برق  منطقه ای مازندران و گلستان جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ را می‌خوانید.


به گزارش تیتر شمال؛ رصد اخبار یک هفته گذشته شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان حکایت از اقدامات جهادی و عزم جدی این شرکت برای گذر موفق از پیک مصرف امسال دارد؛ اقداماتی که حتی در روز تعطیل نیز تداوم داشت و در این مطلب، گزارشی از اقدامات هفته گذشته این شرکت را می‌خوانید:

* برگزاری جلسه ویدیو کنفرانسی مدیریت مصرف پیک بار ۱۴۰۲
در نخستین روز از هفته گذشته مصادف با شنبه 20 خردادماه، با هدف بررسی تولید و مصرف برق کشور در سال جاری و در جهت گذر موفق از پیک بار و کاهش میزان بار مشترکین خانگی و همکاری صنایع در کاهش بار مصرفی، جلسه ویدیو کنفرانسی مدیریت مصرف پیک بار ۱۴۰۲، با حضور مهندس کردی، مدیرعامل شرکت توانیر و دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان برگزار شد.

*حضور دکتر موسوی تاکامی در برنامه زنده تلویزیونی برق آفرین شبکه تبرستان مازندران

دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان همچنین در این روز (20  خردادماه) در برنامه تلویزیونی برق آفرین شبکه تبرستان به منظور تببین اقدامات شرکت برق  منطقه ای مازندران و گلستان جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲، حضور یافت.

وی در این برنامه تلویزیونی با اشاره به ابلاغ 140 اقدام از سوی وزیر محترم نیرو  به شرکت های برق منطقه ای، توزیع و نیروگاه‌های تولید برق برای گذر موفق از پیک امسال، گفت: از این 140 اقدام، 47 اقدام به پروژه‌های توسعه و احداث شبکه برق باز می‌گردد که 7 پروژه، مربوط به حوزه برق منطقه ای مازندران و گلستان است و اکنون این پروژه ها به اتمام رسیده اند و یا تا اوایل تیرماه پایان می یابند.

وی افزود: از جمله این پروژه‌ها می توان به پروژه بزرگ احداث خط انتقال برق 4 مداره 230 و 63 کیلوولت رویان به نوشهر اشاره کنیم که علیرغم تمام مشکلات احداث خط در کریدور خط قدیم، پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد؛ همچنین در ساری- قائمشهر نیزخط ارتباطی جدید 63 کیلوولت دو باندل 4 مداره در کریدور خط قدیم و در شالیزارها احداث شده است. او اشاره کرد که البته خطوط دیگری نیز در دریاسر، محمود آباد، بهشهر و سایر شهرها اجرا شده است و پست های انتقال و فوق توزیع نیروی برق بسیاری در سطوح ولتاژ 400، 230 و 63 کیلولت نیز احداث، توسعه و افزایش ظرفیت یافته اند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، خاطرنشان کرد: مبلغ سرمایه گذاری دولت مردمی سیزدهم در دو استان مازندران و گلستان برای گذر از پیک مصرف امسال چندین برابر سنوات گذشته بوده است بطوریکه بیش از دو هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شده است. البته علاوه بر این پروژه های اصلی، ا اجرای سایر پروژه های کوچک و بزرگ مورد نیاز دیگر نیز، در کنار پروژه‌های اصلی، احتمالا هزینه تمام شده را تا 50 درصد رقم اشاره شده افزایش می دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: وزارت نیرو اقداماتی را انجام داده که مشترکین از آن منتفع شوند و اگر مشترکی خوب مصرف کند از پاداش صرفه جویی برخوردار خواهند شد که این پاداش به میزان کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بستگی دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، با بیان اینکه میزان پاداش بسته به میزان مصرف است، افزود: آنانی که پایین تر از الگوی مصرف، برق مصرف می کنند تا 20 برابر تعرفه پاداش می گیرند و بازای هر کیلووات ساعت، 2 هزار تومان پاداش می گیرند.

گفتنی است انتشار خبر « بهره‌برداری از مدرن‌ترین ترانسفورماتور فوق توزیع 63 به 20 کیلوولت دانش‌بنیان در گلستان» از سوی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، در صدر اخبار رسانه‌های مجازی و مکتوب مازندران و گلستان قرار گرفت.

شایان ذکر است “کوروش موسوی تاکامی” در آیین بهره‌برداری از ترانسفورماتور جدید و پرقدرت فوق توزیع 60 مگاولت آمپری کشور در پست برق گرگان 3 استان گلستان، بیان کرد: مشکلات تامین زمین برای احداث خطوط فوق توزیع، گران بودن قیمت زمین برای احداث پست و راندمان پایین ترانسفورماتورهای معمولی، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان را بر آن داشت تا با استفاده از مکان پست‌های موجود و افزایش ظرفیت خطوط موجود با استفاده از هادی پرظرفیت، ظرفیت منصوبه و میزان بارگیری از پست‌های فوق توزیع را افزایش دهد.

* بازدید از  مراحل اجرایی و احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت روستای مریم آباد 
در دومین روز از هفته گذشته مصادف با یکشنبه 21 خردادماه،  دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، از مراحل اجرایی و احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت روستای مریم آباد، شهرستان گرگان، استان گلستان بازدید کرد.

* بازدید از مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی

همچنین در این روز مصادف با یکشنبه ا2 خردادماه، دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور بررسی پروژه های اولویت دار جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲، از مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی بازدید بعمل آورد.

دکتر موسوی در این سفر، با بازدید میدانی از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت شهرستان گرگان استان گلستان از آخرین وضعیت این ایستگاه جهت گذر موفق از پیک تابستانی پیش رو مطلع شد.

* بازدید از مراحل احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان آزادشهر
در سومین روز از هفته گذشته مصادف با دوشنبه 22 خردادماه، دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور بررسی پروژه های اولویت دار جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲، از مراحل احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان آزادشهر، استان گلستان، بازدید بعمل آورد.

* بازدید از مراحل احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان آزادشهر استان گلستان
در چهارمین روز از هفته گذشته و مصادف با سه شنبه 23 خردادماه،  دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و مهندس زمانی صفت معاون حفاظت فیزیکی دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توانیر و مهندس قنبری، معاون مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان و مهندس هولاری، مدیر دفتر حراست و محرمانه این شرکت، طی بازدیدی میدانی از مراحل احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان آزادشهر، استان گلستان، دیدن کردند و از آخرین وضعیت این پروژه مطلع شدند.

* پخش نخستین مستند گزارشی – نمایشی ننه گلبوته و برق اسا
در روز پنجشنبه 25 خردادماه، مستند گزارشی – نمایشی برق آفرین در ساعت ۲۵: ۱۸ عصر از شبکه تبرستان، پخش شد.

همچنین در این روز،  دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت شهرستان گرگان، استان گلستان بازدید و توصیه‌های لازم را در خصوص گذر موفق از پیک امسال، اعلام کرد.

دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، همچنین در ادامه این سفر، به منظور بررسی پروژه های اولویت دار جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲، از مراحل احداث ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان آزادشهر، استان گلستان نیز بازدید بعمل آورد.

گفتنی است دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در شامگاه پنجشنبه 25 خردادماه از مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی، استان گلستان بازدید کرد.

*برق منطقه‌ای تعطیل نیست!/اقدام جهادی مدیرعامل برق منطقه‌ای در بازدید از پروژه‌های چندگانه مازندران
در صبح آخرین روز از هفته گذشته مصادف با جمعه 26 خردادماه، دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های اين شرکت جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲، از مراحل احداث خط چهار مداره ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهدای مدافع حرم، شهرستان ساری به ایستگاه ۶۳ کیلوولت شهید کلامی شهرستان قائمشهر استان مازندران، بازدید بعمل آورد.

دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همچنین در این روز از مراحل احداث ایستگاه ۶۳ کیلوولت کمپکت روستای پرچیکلای شهرستان قائمشهر استان مازندران، بازدید میدانی بعمل آورد.

دکتر موسوی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همچنین در روز جمعه پس از بازدید از قائمشهر، به نوشهر سفر کرد و  از مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی سه قطعه پروژه خط ۴ مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت نوشهر- رویان، غرب استان مازندران، بازدید کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در این روز، به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های اين شرکت جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲،  از مراحل احداث ایستگاه ۶۳ کیلوولت وخط تغدیه کننده، شهرستان فریدونکنار استان مازندران، بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.