کد خبر : 13257
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
142 views

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

کاهش تقاضای تسهیلات در پی روند نزولی ازدواج در مازندران/ بیش از ۶ هزار زوج مازندرانی در صف انتظار تسهیلات هستند

کاهش تقاضای تسهیلات در پی روند نزولی ازدواج در مازندران/ بیش از ۶ هزار زوج مازندرانی در صف انتظار تسهیلات هستند
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به کاهش نزدیک به 12 هزار فقره درخواست تسهیلات وام ازدواج نسبت به سال گذشته؛ گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، ۶ هزار و ۱۱۶ متقاضی مازندرانی در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- عادل عالیشان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع هفته ازدواج اظهار کرد: به مناسبت سالگرد ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها، هفته پیش رو بعنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

وی افزود: مقوله ازدواج بسیار مهم است و باید این مقوله را بسیار توجه کنیم و اهمیت دهیم و آماری که در خصوص ازدواج، طلاق و فرزندآوری وجود دارد حاکی از وضعیت نامطلوب فعلی در کشور دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: هر چه ازدواج و فرزندآوری کمتر در جامعه اتفاق افتد متعاقبا تهدید بزرگی در رشد جمعیت خواهد بود و در ابعاد گوناگون کشور با چالش‌های متعددی مواجه خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: از عواقب کاهش ازدواج و فرزندآوری قطعا سالمندی و کمبود نیروی انسانی خواهد بود که لطمات جبران ناپذیری را بدنیال خواهد داشت.
سالمندی بیخ گوش جمعیت 
عالیشان عنوان کرد: با همین روند فعلی در امر ازدواج و فرزندآوری اگر پیش رویم در سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهد بود.
وی گفت: باید برای ترویج ازدواج آسان، برنامه ریزی کنیم و مشکلات موجود را احصا و گام به گام مرتفع کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تشریح کرد: تحکیم خانواده یکی از راهبردهای پنج گانه مادر حوزه جوانان است و نامگذاری ۳۰ خرداد الی ۴ تیرماه بعنوان هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و  آسمانی، فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.
کاهش درخواست تسهیلات ازدواج در مازندران
این مسئول ادامه داد: بر اساس راهبردهای پنج گانه، هشت برنامه اجرایی تکلیف و تعریف شده است که تربیت مربی جهت آموزش، تربیت مشاوران ازدواج، تربیت مشاوران پیشگیری از طلاق، حمایت از کارگاه‌های آموزشی قبل و حین ازدواج، حمایت از سمن‌ها، حمایت از شکل گیری مجمع خیرین ازدواج و توانمندسازی جوانان در امر ازدواج از این جمله‌اند.
عالیشان تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد وام‌های اعطایی ما ۳۲ هزار و ۹۰۳ وام به زوجین بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ با توجه به  کاهش ثبت نام کنندگان به ارائه حدود بیست هزار تسهیلات رسید که نشان می دهد  روند کاهشی داشتیم که حکایت از کاهش روند ازدواج در استان دارد.
وی اعلام کرد: برگزاری ۴۴۰ کارگاه آموزش خانواده، میزبانی دوره ملی مشاوران ازواج، برگزاری ۵ جشنواره ازدواج، برگزاری ۱۱۸ برنامه در هفته ازدواج، پیگیری تسهیلات ازدواج، ارائه بیش از ۸۰۰ جلسه مشاوره رایگان در ازدواج بخشی از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته بود.
رشد برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج و خانواده در مازندران
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته در برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج و خانواده رشد چند برابری داشتیم و تعداد کارگاه‌ ها از ۱۱۰ جلسه به بیش از ۴۴۰ کارگاه رسید.
این مسئول با بیان اينكه امسال نیز برنامه‌های خوبی را در نظر گرفتیم که با قوت پیگیری و اجرایی خواهد شد؛ گفت: بزودی جشن ازواج ۹۴ زوج در مازندران برگزار خواهد شد که این امر در دست برنامه ریزی قرار دارد.
امروز میزبان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشور هستیم تا در خصوص مصوبات اخیر بحث و تبادل نظر و ظزفیت‌های مازندران را معرفی کنیم.
مازندران در نرخ ازدواج جزو 4 استان انتهای جدول است
ییلاقی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران، اظهار کرد: در میزان نرخ ازدواج استان مازندران در جایگاه یکی مانده به آخر بود که اکنون دو پله بالاتر آمده است؛ اما همچنان این جایگاه مورد قبول و مطلوب نیست.
وی افزود: اطلس ازدواج در کشور تشکیل شده و کار تجزیه و تحلیل در شهرها را دقیق‌تر و آسان‌تر کرده است.
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: در مازندران ۱۹ مرکز مشاوره ازدواج راه اندازی شده است و تلاش ما بر افزایش این مراکز در استان است.
این مسئول ادامه داد: ۶ هزار و ۱۱۶ نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه متقاضی اخذ تسهیلات ازدواج در استان هستند که در صف انتظار قرار داند.
ییلاقی عنوان کرد: امسال در هفته ازدواج خانواده پویای دو منتشر خواهد شد که در سالیان اخیر خانواده پویای یک منتشر شده بود.
واگذاری تمامی اماکن ورزشی مازندران در هفته ازدواج به زوجین
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بانک های استان ۸۸ درصد تسهیلات پرداخت کردند که از ۵۴ هزار ثبت نام کننده، ۴ هزار نفر در صف انتظار باقی ماندند.
معاون ورزش و جوانان مازندران، ادامه داد: در سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار نفر وام تسهیلات داده شد که ۸۳ درصد متقاضیان از تسهیلات بهره مند شد.
این مسئول ادامه داد: در دو ماهه امسال، یک هزار و ۷۸۴ تسهیلات به متقاضیان داده شد و مجموعا بیش از ۶ هزار نفر تا به امروز در صف انتظار اخذ تسهیلات قرار دارند.
ییلاقی تاکید کرد: امسال در هفته ازدواج تمامی اماکن ورزش و جوانان به طور رایگان در اختیار زوجین جهت برگزاری جشن ازواج قرار می‌گیرد‌.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.