کد خبر : 13341
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
171 views

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خبر داد:

فیلم| انجام مطالعات مشترک باستان‌شناسی میان مازندران و چین

فیلم| انجام مطالعات مشترک باستان‌شناسی میان مازندران و چین
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران پس از نشست با هیات چینی گفت: مقرر شد ایران با کشور چین در کاوش‌های حوزه باستان‌شناسی و مطالعات مشترک همکاری هایی داشته باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ صادق برزگر مدیرکل گردشگری مازندران درباره حضور هیأت چینی و امضای تفاهم نامه در حوزه گردشگری با کشور چین، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده هیأتی چینی که سرپرستی این هیأت پروفسور ونگ که نماینده دولت چین در جاده ابریشم دروازه باستان‌شناسی هستند مهمان امروز اداره کل میراث فرهنگی مازندران شدند.

وی افزود: قرار بر این شد در بحث کاوش‌های حوزه باستان‌شناسی مطالعات مشترکی بین استان مازندران و این هیأت انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به معرفی ظرفیت‌های استان در عرصه بین‌الملل، تصریح کرد: زمینه ایجاد تفاهم‌نامه با این هیأت چینی فراهم شده و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و سطح دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه تهران به‌عنوان متولی حوزه زمینه و بشتر را برای این همکاری به وجود بیاوریم.

پروفسور ونگ از دانشگاه غربی چین و نماینده تام‌الاختیار دولت چین در جاده ابریشم دروازه باستان‌شناسی نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: برای اولین بار به استان مازندران وارد شدند.

وی گفت: مازندران استانی سبز با آب و هوایی ملایم و همچنین تاریخ و فرهنگ بسیار طولانی است ولی در دنیا شناخته شده نیست.

نماینده تام‌الاختیار دولت چین در جاده ابریشم دروازه باستان‌شناسی بیان کرد: طی بازدید انجام شده به اهمیت مازندران در ابعاد مختلف پی بردیم و علاقه‌مند هستیم با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و دانشگاه تهران در زمینه کاوش‌های باستان‌شناسی، حفاظت آثار تاریخی، جذب توریست فعالیت کنند.

 

گفتنی است پیش از ظهر امروز،  این هیات چینی با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و به سرپرستی پرفسور ونگ نماینده دولت چین در جاده ابریشم در حوزه باستان شناسی به مازندران سفر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.