کد خبر : 13394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
136 views

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

آغاز سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران

آغاز سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از صدور موافقت نامه اجرای طرح های گردشگری حجم سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری استان از صدور موافقت نامه اجرای طرح های گردشگری حجم سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان خبر داد.

وی افزود: این طرح ها پس از بررسی کارشناسان طبق ضوابط مورد تائید و موافقت اصولی آنها صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیش از دو هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با بهره برداری از این طرح‌ها ۹۴۴ فرصت اشتغال در منطقه ایجاد می‌شود.

این مسئول بیان این مطلب که امیدواریم سرمایه گذاری ها؛ گام مهمی در رشد و شکوفایی این شهرها و همچنین تاثیر بسزایی در اشتغال مازندران داشته باشد؛ اعلام  کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان مازندران با توجه به پتانسیل‌های بالقوه از نظر میزان بازدهی توجیه پذیر است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که با در نظر گرفتن برنامه ریزی‌های لازمه، در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

برزگر عنوان کرد:  ۳۵ موافقت اصولی طرح‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری در استان در سه ماهه نخست سال جاری صادر شد.

گفتنی است سرمایه گذاری در اقتصاد گردشگری مازندران طی سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است که این مسئله ناشی از عواملی همچون کاهش ریسک در این عرصه، ریسک بالا در بازارهای مالی و موازی، کاهش بروکراسی اداری و همچنین نگاه دولت به خصوص دولت سیزدهم برای اقتصاد پایدار با محوریت گردشگری است.

براین اساس، استان مازندران با وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربعی، ۳۴۰ کیلومتر خط ساحلی و ۵۰۰ کیلومتر نوار کوهستانی به عنوان گردشگر پذیرترین استان کشور و خاورمیانه با میزبانی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر شاید بهترین مکان برای سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.