کد خبر : 13575
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
101 views

اجرای عملیات دیوار سنگی روستای گالشکلا-سرخدشت شهرستان بابلسر

اجرای عملیات دیوار سنگی روستای گالشکلا-سرخدشت شهرستان بابلسر
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابلسر از اجرای عملیات ایمن‌سازی و احداث سازه‌های حفاظت، دیوار سنگی به طول ۲۰ متر و با ارتفاع ۹ متر جهت رفع آبشستگی پل سرخدشت در محور روستایی گالشکلا-سرخدشت با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال این شهرستان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ مصطفی قدمی اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای، حفظ محیط ‌زیست از آلودگی و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند و از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ خودرو های سنگین مراجعه کننده به مراکز، در آزمونهای ظاهری و مکانیزه قبول شده اند.

وی گفت: استان مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی است که در ۳ ماهه سالجاری ۲۱هزار و ۳۲۰ خودرو سنگین به این مراکز مراجعه کرده اند که از این تعداد خودرو ۱۷هزار و ۱۰۰  خودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده اند و تعداد خودرو های سنگین مراجعه کننده نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

قدمی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده ای و کاهش میزان آلودگی هوا،  این مراکز  زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر،  نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام و برای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی می باشند برگه معاینه فنی صادر گردد .

سرپرست معاونت حمل و نقل استان افزود: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی گفت: با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود و با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.

قدمی اظهار کرد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.