کد خبر : 13543
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
132 views

در نشست روسای شوراهای شهرستان‌های مازندران مطرح شد؛

طعنه ویلاهای با درآمد چندصد میلیاردی به شالیزاری‌های کم‌درآمد مازندران

طعنه ویلاهای با درآمد چندصد میلیاردی به شالیزاری‌های کم‌درآمد مازندران
رئیس شورای اسلامی مازندران گفت: برخی از ویلاهای غرب مازندران در وسعت کم درآمد میلیاردی دارند که به هکتارها شالیزار استان طعنه می‌زنند.


به گزارش تیتر شمال؛ باقر بهاری در نشست روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان مازندران در محل شهرداری بابل ظهر امروز با بیان اينکه درسالهای اخیر با توسعه ویلاسازی و افزایش حجم سفر به مازندران موجب شده است تا درآمد ویلاها به صورت چشمگیری افزایش یابد، اظهار کرد: در غرب استان برخی از ویلاها در وسعت کم درآمدی چند صدمیلیاردی دارند که به درآمد هکتارها شالیزار استان طعنه می‌زنند.

وی از ورود شورای اسلامی مازندران برای مطالعه آمایش سدزمینی استان خبر داد و افزود: باتوجه به افزایش ویلاسازی و تغییرکاربری گسترده در استان، شورای اسلامی استان جهت مطالعه آمایش سرزمینی و اعلام وضعیت به دولت و مجلس شورای اسلامی پای کار خواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه حفظ اراضی کشاورزی به ویژه شالیزاری و مطالعه عوامل کاهش مشکلات شالیکاران بسیار حائز اهمیت است، یادآورشد: باتوجه به کاهش تولید برنج در دنیا ضرورت دارد جهت حفظ تولید برنج در داخل و افزایش تولید جهت خودکفایی اقدام شود.

بهاری شمال کشور را دارای توانمندی جهت خودکفایی برنج کشور دانست و تصریح کرد: مشوقهای حمایت از شالیکاران، افزایش طرح‌های ذخیره سازی آب کشاورزی برای کشت دوم و دیگر طرح‌ها می‌تواند ایران را در تولید برنج به خودکفایی و بعضا به کشور صادر کننده برنج تبدیل خواهد کرد.

مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری مازندران نیز در این نشست با بیان اينکه سالانه بیش از ۴۰ میلیون مسافر وارد استان به ویژه غرب مازندران می شود که به درستی بهره‌برداری نمی‌شود، اظهار کرد: در نگاه برخی ها اینگونه متصور است که غرب استان به درستی از ظرفیت گردشگری متنعم‌ است اما واقعیت درآمدی برای شهروندان غرب استان اینگونه نیست.

مهدی انگوران با اشاره به اینکه شرق مازندران در حوزه کشاورزی فعال تر است و آینده استان در شرق با افرادی است که زمین‌های زراعی خود را حفظ کردند، افزود: با بهره‌برداري سدهای در حال ساخت شرق استان، کشاورزی این منطقه مازندران توسعه خواهد یافت و درآمد آن برای بهره‌برداران از گردشگری غرب استان بیشتر خواهد بود.

مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری مازندران از شتاب طرح‌های پسماند استان در دولت سیزدهم خبر داد و یادآورشد: پسماند استان در یکسال گذشته خوب جا افتاد و برخی از موضوعات که در ادوار گذشته موجب شد که تاکنون در این بخش خوب کار نشده است.

شهردار بابل نیز در این نشست با بیان اينکه شوراهای اسلامی در اجرای طرح‌های عمرانی شهر بازوان توانمند  شهرداران هستند، گفت: باتوجه به توانمندی بالای اعضای شورای اسلامی و قدرت چانه زنی بالا، شهردارانی که به درستی از این ظرفیت بهره‌ببرند می‌توانند توسعه شهرها را شتاب ببخشند.

مهدی کیانی طرح موضوع و مشکلات شهر و شهرستان و مطالبه گری از مقامات استانی و ملی را از قابلیت شوراهای اسلامی دانست و یادآورشد: شورای های اسلامی بخش، شهر، شهرستان، استان و عالی شرح و وظایفی دارند و حتی قدرت دادن لایحه به دولت و مجلس را دارند.

شهردار بابل افزود:  شوراهای اسلامی برای توسعه، روستاها، بخش، شهر، شهرستان‌ها و استان مدون کار بکند و باتوجه به همدلی که در بین شوراهای اسلامی استان وجود دارد ظرفیت توسعه مازندران نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.