کد خبر : 13685
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
121 views

برق منطقه ای مازندران و گلستان در هفته‌ای که گذشت؛

تداوم تلاش برای گذر موفق از پیک تابستانی تا تجلیل رئیس جمهور از وزارت نیرو در هیات دولت

تداوم تلاش برای گذر موفق از پیک تابستانی تا تجلیل رئیس جمهور از وزارت نیرو در هیات دولت
در این گزارش، اقدامات هفته گذشته شرکت برق  منطقه ای مازندران و گلستان جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ را می‌خوانید.


به گزارش تیتر شمال؛رصد اخبار یک هفته گذشته شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان ( ۳ الی ۹ تیرماه) حکایت از اقدامات جهادی و عزم جدی این شرکت برای گذر موفق از پیک مصرف امسال دارد؛ اقداماتی که حتی در روز تعطیل نیز تداوم داشت و در این مطلب، گزارشی از اقدامات هفته گذشته این شرکت را می‌خوانید:

تدوام همکاری رسانه‌ای روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با شبکه استانی تبرستان

شنبه نخستین روز هفته مصادف با سوم تیرماه (مدیریت مصرف برق افکار عمومی و رسانه) نیز حکایت از تدوام همکاری رسانه‌ای بی سابقه روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با شبکه استانی تبرستان داشت و سومین قسمت از مستند گزارشی – نمایشی ننه گلبوته و برق آسا در راستای تبیین اقدامات شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان، جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲ در ساعت ۱۸:۲۰ عصر
از شبکه تبرستان استان مازندران پخش شد.

۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکان حائز دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند

در همین روز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از مشارکت قابل توجه مشترکین از طرح «قبض برق رایگان داشته باش» خبر داد و گفت: یک ماه از طرح پاداش صرفه‌جویی می‌گذرد و با همکاری بسیار خوب مردم، ۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکان حائز دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند.وی افزود: با گرم‌تر شدن هوا ظرفیت صرفه‌جویی و پاداش بیشتر خواهد شد.

ورود به نخستین ماه تابستان و افزایش تقاضای مصرف

یکشنبه دومین روز از هفته گذشته مصادف با چهارم تیرماه (مدیریت مصرف برق، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست) مصرف شبکه برق کشور در روز گذشته ، ۶۵ هزار و ۴۷۲ مگاوات عنوان شد.

بنا بر اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، این میزان مصرف نسبت به شنبه گذشته (۲۷ خرداد) ۴۱۴ مگاوات افزایش داشته که مهمترین علت آن ورود به نخستین ماه فصل تابستان و گرمتر شدن هوا بوده است.

برگزاری مانور دو روزه ترموویژن در ۱۰۷ ایستگاه و ۵۹ خط انتقال شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان

صبح روز سه شنبه ششم تیرماه، نشستی با حضور ۱۹ تیم عملیاتی از شرکت های برق منطقه ای همجوار (خراسان، گیلان، زنجان، سمنان و تهران) و نمایندگان شرکت توانیر آقای مهندس جودکی و خانم مهندس حسن آبادی به اتفاق آقای مهندس اصغری معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و مدیران و کارشناسان این معاونت در دفتر معاونت بهره برداری برگزار گردید.

در  این جلسه،  مهندس اصغری معاون بهره برداری در این مانور به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع و تاسسیات موجود سال قبل و پیش بینی سال ۱۴۰۲ پرداخت.

مهندس جودکی از شرکت توانیر نیز توضیحاتی در مورد اجرای مانور ترموویژن و نحوه انجام آن و همچنین روند اجرایی ترموویژن در برق منطقه ای مازندران و گلستان ارائه کرد.

گفتنی است مطابق برنامه، طی روزهای ۶ و ۷ تیر ماه مانور مربوطه در ۱۰۷ ایستگاه و ۵۹ خط انتقال و فوق توزیع پربار و حساس برنامه ریزی گردید.

شایان ذکر است عملیات فوق از ایستگاه ساری ۵ به منظور کالیبراسیون دستگاه ها و نقطه داغ شناسایی شده آغاز گردید و در پایان گروه های عملیاتی مطابق برنامه جهت انجام آزمون ترموویژن به مناطق اعزام گردیدند .

ملاقات عمومی روز پرکار مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان

در همین روز طبق روال سه شنبه‌ها درب اتاق دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به روی ارباب رجوع باز بود و پاسخگوی آنان بود.

در این روز، ملاقات عمومی و دیدار مردمی دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور رسیدگی به درخواست ها؛ مسائل و مشکلات مردمی در ساختمان ستادی این شرکت برگزار شد.

درخواست سخنگوی صنعت برق از هموطنان برای کاهش مصرف برق

در همین روز سخنگوی صنعت برق با توجه به افزایش چشمگیر دمای کل کشور (۴۰ درجه) در روز جاری از کلیه هموطنان درخواست کرد در مصرف برق صرفه‌جویی نمایند.

قدردانی رئیس جمهور از اقدامات وزارت نیرو

در روز سه شنبه ۶ تیرماه رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، از اقدامات وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق قدردانی کرد.

رئیس جمهور از کلیه استانداران و فرمانداران خواست تا برای اجرایی کردن سیاستهای وزارت نیرو برای تامین برق تابستان کمک کنند.

ثبت یک رکورد تازه در تقاضای برق کشور در آخرین روز از هفته مدیریت مصرف!

چهارشنبه هفتم تیرماه مصادف با آخرین روز از هفته مدیریت مصرف با نام روز مدیریت مصرف برق و اقتصاد و حقوق شهروندی بود.

بنا بر اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته ششم تیرماه از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرد.

گفتنی است روز گذشته(۶تیرماه) تقاضای مصرف برق کشور نصاب جدیدی را در سال جاری ثبت کرد که این میزان ۶۸ هزارو ۵۴ مگاوات بود که در روز ۲۱ تیرماه سال گذشته ثبت شده بود.

عیادت نماینده امور رفاه و سلامت شرکت از همکار گلستانی

در روز چهارشنبه ۷ تیرماه، با هماهنگی معاونت منابع انسانی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، فردین یوسفی نماینده امور رفاه و سلامت شرکت و مدیر بیمه دی استان گلستان با حضور در بیمارستان پنج آذر شهرستان گرگان از جانباز سرافراز آقای عبداله محمودی کوچک سرایی، عیادت کردند.

گفتنی است عبداله محمودی کوچک سرایی در حین انجام وظیفه در محل اجرای پروژه نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی، دچار عارضه مغزی شده بود.

افزایش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق کشور نسبت به هفته گذشته

در آخرین روز از هفته گذشته مصادف با نهم تیرماه، مصرف شبکه برق کشور  به ۶۰ هزار و ۸۴۰ مگاوات رسید.

بنا بر اعلام پایگاه خبری توانیر، این میزان مصرف نسبت به جمعه هفته گذشته دوم تیر ماه که ۵۸ هزار و ۸۳۸ مگاوات بود، ۲ هزار و ۲ مگاوات افزایش داشت، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱)، ۴ هزار و ۴۰۷ مگاوات کاهش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.