کد خبر : 13724
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
132 views

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

ممنوعیت واردات برنج تا اطلاع بعدی

ممنوعیت واردات برنج تا اطلاع بعدی
معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت ذخایر استراتژیک برنج با لحاظ سرانه مصرف، واردات برنج تا اطلاع ثانونی ممنوع می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ شاهپور علائی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های مرتبط با مدیریت آب در بندپی شرقی بابل اظهار کرد: واردات برنج معمولا سه ماه قبل از برداشت و سه ماه بعد از برداشت محصول ممنوع است، اما با توجه به پتانسیل و ذخایر استراتژیک برنج با لحاظ سرانه مصرف واردات برنج تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد شد.

شاهپور علائی مقدم با بیان اینکه این ممنوعیت با حفظ سرانه مصرف پایدار است، افزود: تا زمانی که وضعیت برنج تولید داخل به تعادل نرسد و منافع کشاورزان و مصرف کنندگان تامین نشود این ممنوعیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نقش برنج در تامین امنیت غذایی کشور برنامه ریزی کرده است ضمن اینکه سرانه مصرف برنج رعایت می‌شود تعادل بین تولید داخل و واردات نیز برقرار شود.

علائی مقدم با بیان اینکه این وزارتخانه برای حمایت از تولید برنج کشور سه راهبرد را پیاده خواهد کرد، گفت: در طولانی مدت یک راهبرد اقتصادی با نگاه تنظیم بازار، حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان است که با همکاری سه استان شمالی تدوین می‌شود.

وی افزود: برای حل مشکلات برنج کاران در کوتاه مدت نیز دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی وابسته به جهاد کشاورزی در سه استان شمالی خرید برنج را از شالیکاران شروع می‌کنند.

علائی مقدم تقویت زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی در استان‌های شمالی را راهبرد سوم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: سه محصول برنج، مرکبات و کیوی استعداد ذاتی این سه استان هستند، اما تولید و بازرگانی آن با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از طریق ایجاد زنجیره‌های ارزش از مزرعه تا سفره، پای کار آمدن تشکل‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره می‌توان نگرانی کشاروزان و باغداران را کاهش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.