کد خبر : 13859
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
164 views

در سفر شهرستانی به رامسر اعلام شد؛

وعده‌های استاندار برای حل مشکلات دهستان محروم اشکور

وعده‌های استاندار برای حل مشکلات دهستان محروم اشکور
استاندار مازندران بر ضرورت حل مشکلات دهستان محروم اشکور رامسر تاکید کرد و گفت: مسئولان وظیفه دارند از روستاهای این دهستان بازدید و مشکلات را حل کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در مسجد روستای تمل دهستان اشکور رامسر اظهار کرد: از این که کمتر توانستیم تاکنون در جمع مردم این اهالی حضور یابیم عذر می‌خواهیم و به شما مردم متدین و ولایتمدار و سخت کوش بدهکاریم.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته در دولت مردمی سیزدهم حسب مسیری که رئیس جمهور برای کارگزاران در نظر گرفتند محرومیت زدایی ، حضور در میان مردم و فقر زدایی است.

حسینی پور خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین کارهای برای رفع غربت این اهالی یازده روستای دهستان اشکور باید انجام گیرد تکمیل انواع طرح ها به ویژه طرح های مربوط به حوزه راه است.

استاندار مازندران تصریح کرد : وظیفه مسوولان منطقه این است به طور پیوسته از روستاهای این دهستان بازدید داشته باشند و در اجرای طرح ها نظارت کنند چرا که اهالی این منطقه نقش بسیار زیادی در دفاع کیان اسلام و پیروزی انقلاب داشتند.

وی ادامه داد : جاده های روستاهای واقع در این دهستان هنوز خاکی بوده و بهسازی حدود ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت تا پیش فصل سرما باید انجام گیرد تا در هفته دولت افتتاح شود.

به گفته استاندار مازندران مسوولان راهداری و بنیاد مسکن وعده دادند هفته آینده ماشین آلات را پای کار بیاورد و عملیات را شروع کنند.

حسینی پور برق را دیگر مشکل اساسی روستاهای این دهستان برشمرد و گفت : هم اکنون برق روستاهای این منطقه از گیلان تامین می شود و شرکت توزیع برق غرب مازندران باید این مشکلات را بررسی کند و این مورد باید تا هفته دولت سال آینده حل شود.

استاندار مازندران بر ضرورت حل مشکلات دهستان محروم اشکور رامسر تاکید کرد

وی بیان کرد: وعده دولت جهادی آن است هر قولی داده شود باید به طور حتم عملیاتی شده چرا که این تاکید رئیس جمهور است.

استاندار مازندران ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی خواسته دیگری اهالی دانست و گفت : رئیس سازمان جهاد کشاورزی وعده داد که هفته دولت با اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان در این مورد هزینه کند.

حسینی پور با اشاره به ظرفیت های این دهستان تصریح کرد : احداث باغ ها و توسعه گیاهان دارویی در این منطقه ضرورت دارد و لازم است تا مشاوران و کارشناسان مربوط برای بررسی علمی و شکوفایی این ظرفیت ها به این منطقه اعزام شوند.

وی اظهارداشت: از مجموع حدود ۵۰۰ روستا توانمند و دارای ظرفیت در استان مازندران سه روستا جزو اشکورات علیا رامسر است.

استاندار مازندران با بیان این که حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای سه روستا در این منطقه اختصاص داده می شود، افزود: با این اعتبار تحول چشمگیری در مهاجرت از شهر به روستا و اشتغال انجام می گیرد.

به تاکیداین مقام عالی دولت در مازندران انتظار این است که کشاورزی این روستاها منطبق با دانش بنیان باشد تا تولیدات به سه برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد : روستاهای دهستان اشکور در تولید محصولات باغی مانند آلبالو و گیلاس سر آمد بوده بنابراین ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری این محصولات الزامی است.

وی برای شکوفایی این ظرفیت ها بر لزوم توسعه واحدهای بوم گردی و ایجاد شرکت تعاونی هایی کشاورزی با مشارکت اهالی روستاها تاکید کرد.

استاندار مازندران گفت : کشاورزی ، دامپروری و تولید گیاه و گل مقصد گردشگری است و دولت هم حمایت خواهد کرد و ضمن آنکه حدود پنج پنل خورشیدی و یک میلیارد تومان هم برای کشاورزان منطقه در نظر گرفته شده است.

حسینی پور با بیان این که مخزن ۲۰۰ متر مکعبی آب برای روستا تمل ساخته و در اختیار اهالی قرار گیرد ، گفت: هزار و ۳۰۰ روستا در مازندران داریم که مقرر است تا مشکل آب آن ها را حل کنیم.

به گزارش بلاغ، استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای هدف گردشگری و اقتصادی شهرستان رامسر بازدید خواهند کرد.

بررسی مشکلات، مسائل و ظرفیت‌های شهری و روستایی و دیدار و گفت‌وگو با مردم از دیگر اهداف مهم استاندار و مدیران ارشد استان در سفر به رامسر خواهد بود.

هر یک از مدیران با حضور در دو تا سه روستای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه کرده تا مسائل در زمان‌های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از طرح‌های عمرانی و واحدهای تولیدی – صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به رامسر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.