کد خبر : 13870
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
152 views

به خیر گذشت؛ نجات سرنشین جت اسکی گمشده در محدوده سلمانشهر

به خیر گذشت؛ نجات سرنشین جت اسکی گمشده در محدوده سلمانشهر
سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از نجات جان سرنشین یک فروند جت اسکی در آب‌های ساحلی محدوده بندر نوشهر (منطقه سلمانشهر) خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در جمع خبرنگاران، گفت: خبر ناپدید شدن یک فروند جت اسکی به همراه یک سرنشین در منطقه سلمانشهر رأس ساعت ۹ امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه از سامانه ۱۵۵۰ توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر دریافت گردید که پس از بررسی مشخص شد شناور مذکور حدود ساعت ۶ بامداد به دریا رفته و تا آن زمان به ساحل بازنگشته و تلاش نیرو‌های محلی در پیدا کردن آن بی نتیجه مانده است.

وی افزود: به محض دریافت پیام، همزمان دستور جستجو از طریق اداره ایمنی و حفاظت دریایی به همیاران ناجی و همچنین اعزام شناور ناجی ۶ به سمت محل مورد نظر صادر و عملیات جستجو و نجات آغاز گردید.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، خاطرنشان کرد: شناور ناجی ۶ پس از رسیدن به محل مورد نظر و اجرای الگو‌های جستجو و نجات، ساعت ۰۹:۵۷ طی تماس با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC) از پیدا شدن شناور مضطر به همراه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل در محدوده هتل آزادی خزر (نمک آبرود) و در فاصله ۵،۵ مایلی از ساحل خبر داد.

قدیری با بیان اینکه علت سانحه، نقص فنی جت اسکی بوده، گفت: شناور ناجی ۶، جت اسکی معیوب را ساعت ۱۰:۲۵ در ساحل سلمانشهر به همیاران ناجی تحویل داده و با اعلام پایان عملیات، به بندر نوشهر بازگشت.

وی متذکر شد: گردشگران در صورت وقوع هرگونه سانحه دریایی در سواحل استان مازندران در هر ساعت از شبانه روز، می‌توانند از طریق شماره ۱۵۵۰ (بدون پیش شماره) با مرکز امداد و نجات دریایی بندر نوشهر تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.