کد خبر : 14100
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۳
98 views

سخنگوی صنعت برق:

غرب مازندران در زمره سه نقطه برتر کشور در کاهش مصرف برق

غرب مازندران در زمره سه نقطه برتر کشور در کاهش مصرف برق
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: تا این لحظه استان آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته‌اند.


به گزارش تیتر شمال؛ رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کزد: همانطور که همکارم در بخش خبری قبلی گفته بودند امروز ما به حد نصاب جدیدی در اوج تقاضای مصرف برق در کشور رسیدیم.

وی افزود: امروز اوج تقاضای مصرف برق به عدد ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که نسبت به پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات بیشتر است، این میزان مصرف معادل مصرف برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان است که عدد بسیار بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ درصد از مشترکان بخش خانگی مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند، که با احتساب این عدد، به طور متوسط هر مشترکی که مشمول شده، ۲۱.۵ درصد مصرف برق خود را کاهش داده است.

رجبی تصریح کرد: تا این لحظه استان آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته‌اند.

وی گفت: از مردم درخواست می‌کنم با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است دو هفته آتی، هفته‌های گرمی هستند و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق می‌شود، به جهت اینکه شبکه برق پایدار باشد و امکان تامین برق همه مشترکان فراهم شود، با کاهش مصرف برق خود به صنعت برق کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق، متذکر شد: مشترکان با توجه به تاثیر بسیار زیاد وسایل سرمایشی، حتما از دمای ۲۵ درجه و بالاتر کولرهای گازی و از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند، همچنین در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۷ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.