کد خبر : 14219
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
123 views

در چهار ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

تولید حدود سه میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید حدود سه میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: این نیروگاه در چهار ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ نورالله ادبی فیروزجایی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در جمع خبرنگاران گفت: این نیروگاه در چهار ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

وی افزود: در شرایط سخت تیر ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بیش از ۹۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۷۸.۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۱.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، خاطرنشان کرد:‌ در این مدت بیش از ۲۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

ادبی فیروزجایی، همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور، عنوان کرد: برای ارتقاء آمادگی واحدها جهت تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، همکاران ما با توجه به فرآیند سخت تولید برق در محیط های پراسترس، گرم و طاقت فرسا، شبانه روزی و بی وقفه در تلاش هستند تا با مرتفع کردن سریع محدودیت ها، در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید.

وی از مشترکان خواست که همانند گذشته با مدیریت مصارف انرژی خود در زمان های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا دوران اوج مصرف تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.