کد خبر : 14276
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
109 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

رونق اقتصادی با راه‌اندازی کریدور گردشگری مازندران و خراسان رضوی

رونق اقتصادی با راه‌اندازی کریدور گردشگری مازندران و خراسان رضوی
استاندار مازندران از رونق اقتصادی با راه‌اندازی کریدور گردشگری مازندران و خراسان رضوی خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در جلسه فعالان گردشگری غرب مازندران در سالن اجتماعات دفتر غرب استانداری در نوشهر، افزود: گردشگری صنعتی به آن معنا نیست که از سنن و آداب خود چشم پوشی کنیم، بلکه بستر ساز گردشگری صنعتی از راه گردشگری سنتی است.

وی، اظهارداشت: امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و دوست دارند به روستاها سفر کنند، باید بستر ورود آنان را به این مناطق فراهم کرد.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: هنر ما این است که ظرفیت های بالقوه گردشگری این استان مانند ظرفیت های دریا، جنگل، کوهستان و جلگه را بالفعل کنیم و به کشورهای خارجی بشناسانیم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: الان فرصت نقد و گلایه هایی که سوق دهنده به جلو نیست گذشته است، در نظر داریم فعالان گردشگری یک تحول شگرفی که راهبرد دولت است را در عرصه گردشگری این استان ایجاد کنند.

حسینی پور این استان را لنگرگاه گردشگری ایران دانست و گفت: مازندران نقطه بی نظیری در کشور است، در هیچ جای ایران جز شمال جنگل های هیرکانی وجود ندارد این عرصه ها نشانه تمدن مردم این منطقه است که آنان تاکنون حفظ کردند، باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه اشاره و اضافه کرد: در این سفر اخیر فیلمی از ظرفیت های مازندران نمایش داده شد که مقامات روس از ظرفیت های موجود در استان ما شگفت زده و علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان شدند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که یکی از راهکارهای بزرگ؛ تبدیل مسافر به گردشگر است، افزود: سالانه ۴۰میلیون مسافر وارد این استان می شود که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان نهایت بهره را برد.

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط کارت های پوز در این استان تراکنش داشته است، چقدر آمادگی داریم این تعداد مسافر را تبدیل به گردشگر کنیم، ظرفیتی که باید برای آن برنامه ریزی علمی و اصولی انجام بشود.

حسینی پور، اظهارداشت: به همین خاطر سعی شده اولین کریدور خراسان رضوی به مازندران را برقرار کنیم، در خراسان رضوی سالی پنج میلیون زائر خارجی داریم اگر بتوان ۱۰ درصد آنان به سمت مازندران هدایت شوند تاثیر زیادی روی رونق گردشگری و اقتصاد مردم مازندران خواهد داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: در مازندران این همه رودخانه داریم، چه اندازه از آن ها در راستای جذب گردشگر استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جاده کندوان برنامه داریم، سعی می کنیم این جاده را به عنوان منطقه گردشگری شمال ایران معرفی کنیم، این مورد در گزارش به رئیس جمهور هم مطرح شد و بسیار از این دیدگاه استقبال کردند و گفتند بروید طرح بیاورید و بنده حمایت می کنم.

به گفته وی باید یک طرح جامع گردشگری برای جاده کندوان فراهم شود.

وی به برگزاری بزرگ ترین همایش رویداد گردشگری کشورهای همسایه دریای خزر در مازندران در مهرماه خبر داد و گفت: نباید به شکل پیوسته نقد و گلایه کرد باید به مردم امید داد ما باید مازندران را درست کنیم، سالانه ۱۰ میلیون روسی به ترکیه می روند و برنامه ریزی شده از این تعداد ۲ میلیون نفر را جذب کنیم.

حسینی پور تصریح کرد: باید کارگروهی در این استان ایجاد شود تا نارسایی ها و مشکلات فراروی فعالان مراکز اقامتی مازندران مانند نداشتن صرافی ها حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.