کد خبر : 14304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۳
151 views

شایعه گرانی نان و نگرانی مردم مازندران؛

استاندار مازندران:هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان نداریم/مدیرکل غله: قیمت نان تغییر نمی‌کند

استاندار مازندران:هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان نداریم/مدیرکل غله:  قیمت نان تغییر نمی‌کند
شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت نان طی روزهای اخیر موجب نگرانی در میان مردم مازندران شده است که مسئولان استانی این موضوع را کاملا تکذیب کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت نان طی روزهای اخیر موجب نگرانی در میان مردم  مازندران شده است.

بر اساس شایعات منتشر شده قرار بود که قیمت نان در مازندران با قیمت جدید ارائه شود اما در بررسی‌های میدانی نان به نرخ روزهای گذشته در اختیار مردم قرار گرفته است.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: تا این لحظه ما هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان در استان نداریم.

وی افزود: در دولت نیز تا آنجا که بنده مطلع هستم هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان در دستور کار دولت نیست.

عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در واکنش به شایعه تغییر  قیمت نان در استان، اظهار کرد:  این شایعه به دلیل اصلاحات ایجاد شده در قیمت نان سوپر نانوایی‌های گلستان بوده و ارتباطی با خبازی‌های عادی ندارد و در استان مازندران هم بنای افزایش قیمت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از بحث خبرهای منتشر شده در استان گلستان سوء استفاده شده و برخی تلاش دارند این موضوع را به استان مازندران هم تعمیم دهند؛ تصریح کرد: موضوع تغییر قیمت نان در گلستان برای قیمت آرد تمام شده برای تعدادی از سوپر نانوائی‌ها بوده و ارتباطی به دیگر مراکز عرضه نان ندارد.

مدیرکل غله منطقه دو کشور یادآور شد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان وجود ندارد و اگر هم اصلاح قیمتی انجام شود پیش از تغییر به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: ذکر این نکته هم ضروری است که هزینه حمل و نقل در توزیع آرد افزایش پیدا کرده که برای این موضوع هم باید چاره اندیشی شود؛ با وجود اینکه پنج ماه هزینه‌های حمل و نقل افزایش پیدا کرده در تلاش هستیم که افزایش قیمت خاصی در این بخش نداشته باشیم.

وفائی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر تغییر قیمتی ملاک نیست و اگر اقدامی انجام شود مراجع دارای صلاحیت در این زمینه اظهار نظر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت در برخی از استان‌ها در دستور کار قرار گرفته، هزینه‌های جانبی تولید نان افزایش پیدا کرده و بالاخره این موضوع باید در جایی مدیریت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اضافه کرد: قیمت تمام شده آرد گندم ۲۰ برابر قیمت فعلی است و دولت در این زمینه به مردم یارانه پرداخت می‌کند و همه تلاش ما این است که با وجود افزایش هزینه‌های جانبی قیمت نان تغییر نکند.

منبع: مازنداصناف

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.