کد خبر : 14313
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
161 views

استاندار مازندران:

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مازندران به تصویب رسید

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مازندران به تصویب رسید
استاندار مازندران گفت: منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران با اراده دولت سیزدهم و پیگیری های مجدانه مسئولان استان مازندران نهایتا در صحن علنی امروز مجلس تصویب شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب کلیات لایحه دولت مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران در صحن علنی امروز مجلس، عملا دروازه های توسعه اساسی در حوزه تجارت و بازرگانی و صادرات محصولات استان به بازارهای هدف شمالی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا، چین و هند و بهره مندی از کریدور مهم و استراتژیک شمال-جنوب و تحقق شکوفایی اقتصادی مازندران گشوده شد. ‎

وی افزود: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در واقع در راستای تکمیل برنامه راهبردی توسعه اقتصادی استان و با هدف تقویت دیپلماسی راه و دیپلماسی تجاری استان است.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران با اراده دولت سیزدهم و پیگیری های مجدانه مسئولان استان مازندران نهایتا در صحن علنی امروز مجلس تصویب شد، خاطرنشان کرد: در این مسیر که توسعه اقتصادی استان را به طرز قابل توجهی شتاب خواهد بخشید، لازم می دانم ضمن تبریک به مردم دیار علویان، از عنایات رئیس جمهور محترم و توجهات دولت سیزدهم در این خصوص، شورای نگهبان و بطور ویژه از تلاش ها و رایزنی های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم.

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که با آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان، روند تعاملات تجاری اقتصادی بین مازندران و بازارهای هدف تسریع می شود، تصریح کرد: منطقه آزاد، دروازه مازندران را در حرکت به سوی پیشرفت و شکوفایی خواهد گشود.

حسینی پور با بیان این که مازندران در کریدور استراتژیک شمال جنوب به عنوان یکی از شریان های اساسی صادرات و حمل کالا بین بازارهای منطقه ای قرار دارد، گفت: این اتفاق مبارک؛ به نقش و بهره مندی مازندران از این مزیت؛ ابعاد گسترده و تازه ای خواهد بخشید.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که ضرورت وحدت نظر و تلاش همگانی برای شکوفایی مازندران، پیام بزرگ تصویب منطقه آزاد تجاری – صنعتی است، تاکید کرد: برای تداوم اعتلای مازندران و تحقق همه برنامه های توسعه ای، راهبردی جز همدلی و هم افزایی نداریم.

گفتنی است نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی مازندران با 124 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن با کلیات این لایحه موافقت کردند. همچنین جزئیات این لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.