کد خبر : 14347
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
135 views

خاک خوردن دستگاه ۳۰ میلیارد تومانی تشخیص بیماری قلبی در ساری+ عکس

خاک خوردن دستگاه ۳۰ میلیارد تومانی تشخیص بیماری قلبی در ساری+ عکس
دستگاه اسپکت سی‌تی که برای تشخیص بیماری قلبی فاطمه‌الزهرا (س) ساری حدود ۳۰ میلیارد تومان خریداری شده 9 ماه در حیاط بیمارستان خاک می‌خورد.


به گزارش تیتر شمال؛ آبان‌ماه سال گذشته بود که دستگاه اسپکت سی‌تی به تجهیزات تشخیصی بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا (س) ساری اضافه شد و در حیاط بیمارستان جا خوش کرده است.

از زمان انتقال این تجهیزات به بیمارستان تاکنون حدود ۹ ماه گذشته است و حداقل تا زمان تنظیم این گزارش مردم از دریافت خدمات این دستگاه محروم هستند.

در همین ارتباط فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت تأخیر در نصب این دستگاه را نبود فضای فیزیکی در بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا (س) عنوان کرد و گفت: برای نصب مجبور شدیم که کتابخانه مرکز را تخریب کرده و نسبت به نصب این تجهیزات اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: بحث دیگر نصب این دستگاه‌ها موضوع منابع اعتباری است، برای ایجاد تغییرات در ساختمان نیاز به تامین اعتبار منابع مالی است و همین موضوع باعث تاخیر در نصب تجهیزات می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اتمام گارانتی این دستگاه گفت: وقتی فضای فیزیکی مناسب در اختیار نداریم و از نظر اعتباری در مضیقه هستیم بالطبع این مشکلات به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: با وجود همه این مشکلات تلاش می‌کنیم تا اواخر سال نسبت به نصب و بهر‌ه‌برداری از آن اقدام شود.

*بدعهدی شرکت نگین در انجام قرارداد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به انتقال دستگاه سی‌تی آنژیو انتقال داده شده سهمیه این مجموعه به بخش خصوصی در دولت قبل، گفت: البته این مرکز قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی دارد مبنی بر اینکه بیمارانی که از بیمارستان امام خمینی(ره) به این مرکز ارجاع داده می‌شوند با تعرفه دولتی خدمات دریافت کنند اما شرکت نگین به تعهدات خودش در این زمینه عمل نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارائه اطلاعات تکمیلی درباره علت تاخیر درباره نصب دستگاه  و زمان انتقال دستگاه و قیمت آن را به رئیس بیمارستان قلب واگذار کرده است.

غلامی زمان انتقال دستگاه به بیمارستان را اواخر آذرماه سال گذشته اعلام کرد و درباره قیمت دستگاه، گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان قیمت این دستگاه در همان ایام  ارزیابی شده بود.

وی مهمترین موضوع برای نصب این دستگاه را نبود  زیرساخت مورد نیاز، ذکر کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی و محدودیت‌های که برای ایجاد زیرساخت در این مجموعه داریم، فضای کتابخانه را برای نصب این دستگاه تخریب کردیم.

حسینیان رئیس بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا (س) ساری در عین حال قول داد که تا دو ماه آینده نسبت به نصب آن اقدام می‌شود.

وی درباره خرابی دستگاه اسکن هسته‌ای،گفت: عمر مفید این دستگاه ۱۴ سال است و بعد از ۱۰ سال هزینه نگهداری و تعمیرات آن سنگین بوده و برای سیستم مقرون به صرفه نیست با این حال چند بار نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کردیم که مجدد حدود یک هفته پیش این دستگاه خراب شده و امکان ارائه خدمت وجود ندارد.

رئیس بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا (س) ساری اضافه کرد: اسپکت سی‌تی همه اقدامات تشخیصی اسکن هسته‌ای را انجام داده و قابلیت‌های دیگری هم دارد.

وی درباره دلیل تأخیر در نصب این دستگاه را دریافت مجوزهای لازم برای نصب و فضای فیزیکی ذکر کرد و گفت: پیش از نصب باید مجوز احداث و واگذاری دریافت کنیم که برای دریافت مجوز احداث بالای چهار بار مکاتبه انجام دادیم و در نهایت در ۱۳ تیرماه مجوز احداث دریافت کردیم.

حسینیان درباره دستگاه سی‌تی آنژیو و دلیل تاخیر آن نیز گفت: مجوز نصب این دستگاه هم صادر نشده بود در چند ماه اخیر درگیر بخش جدید و نصب دستگاه هستیم که محل نصب دستگاه سی‌تی آنژیو پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و قول دادن که این هفته در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس بیمارستان قلب ساری خاطر نشان کرد: برای دستگاه سی‌تی آنژیو مشکل خاصی وجود نداشته و زمان تحول و راه‌اندازی آن حدودا یک هفته زمان نیاز است.

وی در جمع‌بندی صحبت‌های پایانی خویش،گفت: این دستگاه از این جهت حائز اهمیت است با توجه به خرابی دستگاه  اسکن هسته‌ای نیاز مبرم این مرکز درمانی بوده که نبود فضای فیزیکی و مجوزهای لازم کار نصب این دستگاه را به تأخیر افتاده و همه تلاش ما این است که این دستگاه در کوتاه‌ترین زمان نصب شود.

گفتنی است، ۹ ماه فرصت کمی برای تعیین تکلیف دستگاهی که قطع یقین بنا به ضرورت به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان خریداری شده نیست. آنچه به عنوان پاسخ مسؤولان مطرح شده توضیح نیست بلکه بیشتر توجیح است و امید داریم که متولیان امر حداقل بعد از این گزارش اقدامات جدی‌تری برای نصب و راه‌اندازی این دستگاه در دستور کار قرار دهند تا هر روز به بهانه خراب بودن دستگاه اسکن هسته‌ای بیماران این مرکز را به بخش خصوصی ارجاع ندهند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.