کد خبر : 14431
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۴
184 views

نماینده مردم مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه:

مالکیت نساجی شماره 3 وارد مراحل نهایی شده است/آقای رئیس‌جمهور بخش خصوصی را پاکسازی کنید!

مالکیت نساجی شماره 3 وارد مراحل نهایی شده است/آقای رئیس‌جمهور بخش خصوصی را پاکسازی کنید!
کیوان مرادیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر چند مدیریت کارخانه به دولت واگذار شود اما بحث مالکیت که موضوع مهمتری است، وارد مراحل نهایی شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز نشست خبری کیوان مرادیان نماینده مجلس همراه با مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در محل ساختمان شماره ۳ نساجی برگزار شد.

کیوان مرادیان نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم در محل کارخانه انتقال خبر آغاز شکوفایی کارخانه نساجی بود تا از نزدیک، واقعیت را ببینید.

وی افزود: من امشب بار سنگین حمایت از نساجی را به شما خبرنگاران می‌سپارم و باید بپذیریم که بسیاری از رانت خوارها نیز امور خود را از مسیر رسانه، پیش بردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: من تا به آخر پای نساجی ایستاده‌ام و همین جا دخالت در امور نساجی را کاملا تکذیب می‌کنم.

این مسئول ادامه داد: هر چند مدیریت کارخانه به دولت واگذار شود اما بحث مالکیت که موضوع مهمتری است، وارد مراحل نهایی شده است و باید اصل واگذاری، لغو شود.

مرادیان گفت: از سال ۸۸ تاکنون متاسفانه جریان فساد، فرصت پیشرفت و شکوفایی را از این کارخانه گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: هنوز فساد در بدنه خصوصی سازی کشور وجود دارد، آقای رئیس‌جمهور بخش خصوصی را پاکسازی کنید!

نماینده مجلس اعلام کرد: متاسفانه بخشی از دستگاه‌های این مجموعه توسط جریان فساد تحت عنوان اموال مازاد و غراضه، فروخته شده است.

این مسئول افزود: مستندات در جاهایی ارائه شده و در سطوحی ثبت شده است که دیگر ورود فرصت طلبان به این راحتی‌ها نیست و ما در تلاشیم تا تمامی گلوگاه‌های فساد را ببندیم.

مرادیان مطرح کرد: مستندات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت و لذا زین پس این شما رسانه‌ها هستید که باید در وسط میدان باشید.

وی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از شخصیت‌ها در این ماجرا، سکوت اختیار کردند و از موضع گیری امتناع کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعات و شایعات مختلفی از تبعیض پرداخت حقوق به پرسنل گرفته تا فروش دستگاه‌ها، مطرح می‌شد که به این مسائل ورود کردیم و موفق به جمع آوری اطلاعات شدیم و پیگیری‌ها را مستند دنبال کردیم.

این مسئول افزود: تنها یک قانون وجود داشت که می‌توانست به ما کمک کند و آن قانون ورود هیات حمایت به کارخانه‌های ورشکسته بود.

مرادیان اذعان کرد: در ادامه مشخص شد که کسانی در این کارخانه بودند که در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۴۰ تا ۱۲۰ میلیونی می‌گرفتند؛ بعد دیدیم که تعهدات در واگذاری‌ها اساسا عملیاتی نشد.

وی یادآور شد: امروز بسیاری از چالش‌ها و مشکلات گذشته مرتفع شده است و روزهای روشنی در انتظار نساجی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شفافیت در موضوع تعداد کارگران جدیدالورود و اخراجی و میزان دقیق فروش و تولید و نیز انتصابات، گفت: در انتصابات باید بگویم که در انتصابات کمترین ورود را داشته‌ام، شاید تعداد معدودی افراد را معرفی کرده باشم اما اصراری بر انتصابات نداشته‌ام.

این مسئول ادامه داد: من از هرگونه شفافیت که حق عمومی مردم است، استقبال می‌کنم.

مرادیان مطرح کرد: ما در واگذاری جدید حتما بر امور نظارت خواهیم داشت و در ذیل تعهدات واگذاری می‌توان مطالباتی را از جمله حمایت از تیم فوتبال نساجی مطرح کرد.

وی اعلام کرد: تعداد ۷۶ نیروی جدید وارد کارخانه نساجی شده‌اند و بنده در معرفی نیروها تنها کمتر از انگشتان دست ورود داشتم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نزدیک به ۳۶ نفر در این مجموعه بازنشست شدند و تعداد اخراجی از مجموعه دو نفر بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در موضوع شهرک صنعتی تا یک جایی نظیر بازگشت سایپا ورود کردیم اما برخی امور در دست بررسی در دستگاه قضا است.

مرادیان اعلام کرد: در خصوص نساجی شماره یک در کنار نساجی مازندران حداقل سه مرتبه هیات حمایت را جهت بازدید به کارخانه بردیم و باید بپذیریم نحوه واگذاری‌ها به بخش خصوصی به درستی اجرا نمی‌شود؛ متاسفانه حکم خلع ید شهرداری صادر شده بود که ما ورود کرده و از ابلاغ این حکم جلوگیری کردیم.

وی افزود: در حال حاضر این نگرانی که نساجی شماره یک به بخش خصوصی واگذار می‌شود وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: علیرغم هجمه‌های متعدد صورت گرفته طی مدت ۳ سال و نیم گذشته بر علیه من اما تاکنون از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده‌ام و حتی هیچ رسانه‌ای را تهدید به شکایت نیز نکرده‌ام.

گفتنی است این مراسم با حضور فرمانداران قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ، اعضای شورای شهر قائم‌شهر، معاون سازمان صمت مازندران، رئیس اداره صمت قائم‌شهر و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.