کد خبر : 14489
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
219 views

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان:

مازندران و گلستان ۳ برابر متوسط مصرف کشور برق مصرف می‌کنند/لزوم تجهیز شهرک‌ها به سلول‌های تامین برق خورشیدی

مازندران و گلستان ۳ برابر متوسط مصرف کشور برق مصرف می‌کنند/لزوم تجهیز شهرک‌ها به سلول‌های تامین برق خورشیدی
موسوی تاکامی با اشاره به ثبت رکورد 5 هزار و 500 مگاواتی مصرف برق در دو استان مازندران و گلستان، گفت: این دو استان، در واقع ۳ برابر متوسط مصرف کشور، برق مصرف می‌کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما طی ۳ روز گذشته به ویژه چهارشنبه گذشته با افزایش دما مواجه بودیم که متعاقب آن افزایش رطوبت در دو استان مازندران و گلستان را شاهد بودیم که دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی افزود: ما در این چند روز، مصرف بالای ۵ هزار مگاوات را تجربه کردیم که تاکنون و تا قبل از آن اتفاق نیفتاده بود و در واقع رکورد مصرف برق شکسته شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: ثبت رکورد مصرف ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، هرگز تاکنون رخ نداده بود و برای امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه نیز بنظر می‌رسد تا ساعاتی دیگر به این رکورد خواهیم رسید و حتی امکان عبور از این رقم نیز ممکن است.

این مسئول ادامه داد: این بدان معنا است که بیش از ۹ درصد از انرژی برق تولیدی کل کشور در دو استان مازندران و گلستان، کشیده می‌شود و یا بعبارتی دیگر، دو استان مازندران و گلستان در واقع ۳ برابر متوسط مصرف کشور، برق مصرف می‌کنند.

موسوی تاکامی عنوان کرد: عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات عدد بزرگی است که می‌بایست مدیریت شود تا تامین برق پایدار را داشته باشیم.

وی اعلام کرد: متاسفانه روز گذشته یکی از واحدهای یکی از نیروگاه‌های ما دچار مشکل شد و در ساعاتی یک مقداری بار ما کاهش پیدا کرد که سریعا با رفع مشکل این واحد را به مدار بازگرداندیم و امروز هم در حال ثبت رکورد جدیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تاکید کرد: مطمئنا ما می‌توانیم در روزهای آتی نیز برق پایدار را به مشتریان خود تحویل دهیم اما خواهش ما آن است که الگوی مصرف را رعایت کنند و ما برای هر مشترک، نرخ داریم که چه میزان انرژی در فصول مختلف مصرف داشته باشند و باید بگوییم هم اکنون این نرخ بالاست و حدود ۳ برابر است که باید کاهش یابد و اگر این نرخ را کاهش دهیم مطمئنا برق پایدار خواهیم داشت و تابستان را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

این مسئول توصیه کرد: خواهش ما آن است که مشترکین خانگی در ساعات اوج مصرف که معمولا از ساعت ۱۲ ظهر الی ۲۳ است از مصرف لوازم پرمصرف نظیر لباسشویی خودداری کنند و استفاده از آن را به ساعات دیگر موکول کنند.

موسوی تاکامی بیان کرد: خواهش ما از کارخانجات آن است که خط تولید خود را در ساعات اوج مصرف به حداقل ممکن برسانند و در ساعات دیگر تولید خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: توصیه ما به کارخانجات و ادارات و نهادهای وابسته دولت آن است که ژنراتورهای کوچک و بزرگ خود را روشن و آن را وارد مدار کنند و ما نیز مکلف هستیم که برق را از آن‌ها با قیمت بالا بخریم و قطعا این امر به پایداری شبکه کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: خواهش ما از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آن است که ما باید حتما در رفتار مصرف به ویژه برای خوش‌نشینان، شهرک‌ها و روستانشینان غیربومی، تغییر ایجاد کنیم و حتما آنان را مکلف کنیم که سلول‌های تامین برق خورشیدی را نصب کنند و خود تامین برق داشته باشند، آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده کنند و این امر چیزی است که در دنیای امروز پیشرفته دنیا متداول است.

این مسئول ادامه داد: شهرک‌های ما باید حتما از هر طریقی، CHP داشته باشند و تولید همزمان آب و برق داشته باشند که همه این موارد هم به کاهش آلودگی و هم به کاهش مصرف برق و هم به پایداری شبکه کمک خواهد کرد.

موسوی تاکامی اذعان کرد: روزهای آینده نیز هوا، گرم خواهد بود و تمام تلاش ما پایداری شبکه است؛ مگر آنکه عواملی اتفاق افتد که از اراده ما خارج است؛ نظیر اتفاقی که طی روزهای اخیر در یکی از نیروگاه‌های ما رخ داد.

وی متذکر شد: موارد ناخواسته در هر صنعتی رخ خواهد داد و اگر اتفاق ناخواسته خارج از اراده ما رخ ندهد، در حالت عادی شبکه ما حتما پایدار است و ما به طور پیوسته تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حال پایش شبکه هستیم و در حال بررسی لحظه به لحظه، رو به جلو، تاریخچه مصرف هستیم و در ادامه پیش بینی می‌کنیم، تخمین می‌زنیم و بار تولیدمان را تراز می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.