کد خبر : 14637
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
111 views

فیلم| جهش ۲۶ درصدی نظارت‌های بهداشتی از بنادر مازندران

فیلم| جهش ۲۶ درصدی نظارت‌های بهداشتی از بنادر مازندران
سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از افزایش ۲۶ درصدی نظارت های بهداشتی در فرایند واردات کالا از بنادر مازندران در ۲ سال اول فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۹ باهدف افزایش سلامت و بهداشت در کشور خبر داد.


 

 

به گزارش تیتر شمال؛ حمزه آقا پور کاظمی  درباره دستاوردهای دوساله دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری خاص از جمله تب کریمه کنگو در استان مازندران نداشتیم.

وی با اشاره به ترخیص هفت هزار و ۶۲۵ تن از نهاده‌های دامی فاقد شرایط عرضه از حوزه مصرف دام و طیور، گفت: با توجه به استقرار سه بندر اصلی در استان نظارت بر فرایند واردات را از جمله طرح‌های اصلی دامپزشکی مازندران است که در این زمینه عملکرد ما بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در بحث نظارت بهداشتی و قرنطینه نیز رشد ۳۳.۶ درصد را شاهد بودیم و در نگهداری و توزیع عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی بهداشتی و حمل و نقل در صنعت پرورش و طیور با صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه در مقایسه با دو سال آخر دولت قبلی حدود ۱۳۳.۸ رشد داشته است.

آقاپورکاظمی افزود: در همین راستا با توجه به فرایند نظارتی در حوزه فرآورده‌ها و مباحث واردات و صادرات، نزدیک به ۷۶۲۵ تن از نهاده‌های دامی که فاقد شرایط عرضه در کارخانجات خوراک دام و طیور بود از چرخه مستقیم مصرف دام و طیور حذف شد.

وی به شرح وظایف دامپزشکی در راستای کنترل و نظارت و پیگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: در همین راستا با رشد ۶۰.۴ درصد در میزان واکسیناسیون دامی در مناطق بالا دست و محروم با اجرای طرح‌های توسعه طرح واکسیناسیون رایگان دامی و همچنین اجرای اردوهای جهادی و واکسیناسیون به صورت انعقاد قرارداد با بخش خصوصی اقدام شد.

آقاپور کاظمی اضافه کرد: با پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون بیماری‌های دام، کنترل برفکی و بیماری تب کریمه کنگو و “پی‌پی‌آر” تاکنون گزارش نشده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران افزود: بیش از ۳۰۰میلیون قطعه مرغ در دو سال آخر دولت قبلی بوده که ۲۹.۵ درصد افزایش و رشد داشته که در همین راستا دامپزشکی بر تمامی فرایند حمل و نقل و تولید مرغ گوشتی و صنعت طیور نظارت انجام داده است.

این مسئول یادآور شد: با اجرای طرح‌های نظارتی بر توزیع نگهداری و عرضه فراورده‌های دامی در ایام و مناسبت‌های مرتبط با اجرا و کنترل ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی این اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی ایجاد می‌کند که عرضه فراورده خام دامی تحت نظارت دامپزشکی است.

آقاپور کاظمی با اعلام اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹۷.۵۰۴ تن از محموله‌هایی که فاقد شرایط بودند را از چرخه مصرف انسانی خارج کردیم، اظهار کرد: مجموع این اتفاقات منجر شد که ۶۴۹ واحد تولیدی و صنفی به مراجع قضایی و ۸۷ واحد از این مجموعه از عرضه و توزیع آنها جلوگیری و پلمب شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه نهاده‌ها و فرآورده‌هایی که در حوزه مصرف دام و طیور قرار دارند تحت نظارت دامپزشکی هستند، گفت: نهاده های دامی با صدور گواهی حمل بهداشتی و با نظارت مسئولین فنی بهداشتی به مراکز تولید منتقل شده و در آنجا فرآوری و آماده مصرف برای پرورش دهندگان در حوزه مرغ گوشتی، مرغ اجداد و مرغ مادر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.