کد خبر : 14096
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
122 views

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران خبر داد:

نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و قصابی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و قصابی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی
سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از آمادگی ۳۰ گروه ثابت و ۳۴ گروه سیار جهت طرح نظارت بهداشتی و شرعی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: کارشناسان ضمن نظارت بر مراکز عرضه و قصابی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی آماده ارائه خدمات بهداشتی به عزاداران حسینی هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از آمادگی ۳۰ گروه ثابت و ۳۴ گروه سیار جهت طرح نظارت بهداشتی و شرعی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این کارشناسان ضمن نظارت بر مراکز عرضه و قصابی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی آماده ارائه خدمات بهداشتی به عزاداران حسینی هستند.

وی افزود: این گروه‌ها شامل ۳۹ دامپزشک ۵۰، کارشناس بهداشتی گوشت و ۳۱ ناظر شرعی هستند که در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران و مردم تلاش خواهند کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه کشتارگاه‌های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند، ادامه داد: متولیان مساجد، هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان به منظور رعایت شرایط بهداشتی، دام را از میادین و مکان‌های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و آنرا در کشتارگاه‌های استان قربانی و از کشتار در اماکن عمومی به صورت جدی خودداری کنند.

این مسئول با تاکید بر خرید گوشت دارای مهر کشتارگاه، گفت: مردم در خرید گوشت قرمز از قصابی‌ها حتما به مهر و تگ کشتارگاهی دقت کنند و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر کشتارگاهی و تاریخ کشتار خودداری کنند.

آقاپور کاظمی از مردم خواست هرگونه تخلف از خرده فروشی‌ها را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

وی برعدم مصرف گوشت تازه تاکید کرد و گفت: جهت جلوگیری از بیماری‌های مشترک،  لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه حداقل تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه باید نگهداری شود تا ویروس از بین رفته و پس از آن قابل‌استفاده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران، استفاده از وسایل شخصی مانند دستکش، ماسک و پیشبند در هنگام ذبح دام، خرد کردن گوشت و مصرف مواد گندزدا در محیط آلوده به خون و ترشحات را توصیه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.